مهدی روان شادینا

کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداریها در تهران /اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان پس از بیست و یک سال

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان از اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان پس از بیست و یک سال خبر داد و بیان کرد: با افزایش نظارت بر گودبرداریهای ساختمان میزان حوادث ناشی از این گودبرداریهای خطرناک در تهران کاهش یافته است.

کد خبر: 10567 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶ - ۲:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان از اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان پس از بیست و یک سال خبر داد و بیان کرد: با افزایش نظارت بر گودبرداریهای ساختمان میزان حوادث ناشی از این گودبرداریهای خطرناک در تهران کاهش یافته است.کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداریها در تهران

کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداریها در تهران

کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداریها در تهران

کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداریها در تهران

مهدی روان شادینا عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این که از سال نودویک بازرسی بر نحوه گودبرداریهای ساختمان تشدید یافته است، بیان کرد: در آیین نامه اجرایی قانون فعلی نظام مهندسی گزارشهای مهندسین ناظر ساختمان از مرحله فنداسیون شروع شده و با توجه به این که گودهای عمیقی در استان تهران وجود دارد و برخی مشکلها برای اهالی بوجود آورده است، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یک تیم بازرسی قوی برای شناسایی و نظارت بر گود برداریها قرار داده است.

روان شادنیا عنوان کرد: با ایجاد تیم قوی نظارت بر مهندسین ناظر و گودبرداریها خوشبختانه میزان حوادث ناشی از گودبرداریها در تهران بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان فعلی مربوط بسال هفتادوچهار بوده است که در آن زمان این یک قانون مترقی بشمار میرفته است.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران خاطرنشان کرد: در طول این بیست و یک سال نقاط ضعفی مشاهده شده و لازم است برای اجرای کامل آن اصلاحاتی صورت پذیرد.

روان شادنیا گفت: در سالهای گذشته یک بار در اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی مطرح گردید ولی فوریت این قانون رأی نیاورد اما امسال نظام مهندسی در حال پی گیری اصلاح این قانون هم در مجلس و هم در هیئت دولت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۶
1091 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0