چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد

چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد

چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد ، تهیه سامانه یک‌پارچه کشوری یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت شفافیت اصول و کار سازمان های نظام مهندسی کشور بوده است

کد خبر: 020815004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آبان ۰۲ - ۱۰:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد ، تهیه سامانه یک‌پارچه کشوری یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت شفافیت اصول و کار سازمان های نظام مهندسی کشور بوده است

چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد

چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد
چهارمين همايش بررسي فني و حقوقي فروريزش ساختمان در زاهدان شروع به کار کرد
چهارمین همایش «بررسی فنی و حقوقی فروریزش ساختمان‌ها» با حضور مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اساتید برجسته این حوزه از امروز به مدت دو روز در زاهدان شروع به کار کرد.
حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مراسم افتتاحیه این همایش، گفت: این همایش با رویکردهای کسب مهارت بیشتر مقررات ملی ساختمان برای مهندسان و شفافیت در اصول و کار سازمان های نظام مهندسی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تهیه سامانه یک‌پارچه کشوری یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت شفافیت اصول و کار سازمان های نظام مهندسی کشور بوده است.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این همایش اظهار داشت: هیچ یک از دستگاه ها و ادارات حق ندارند که مقررات ملی ساختمان را زیر پا بگذارد و وارد حوزه ساخت و ساز شوند.
حامد مانی‌فر گفت: دریافت گزارش‌های مستمر از نحوه رعایت قوانین، مقررات و استانداردها در ساخت اجزای غیرسازه‌ای همراه با اجزای سازه‌ای سبب شده است تا میزان مقاومت ساختمان‌های جدید نسبت به ساختمان‌های موجود، بالاتر باشد.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون کمیته‌های ایمنی در استان‌ها در حال فعالیت هستند که این کمیته‌ها از نمایندگان دستگاه‌های عضو تشکیل شده‌اند و لازم است مهندسان دارای صلاحیت و آموزش دیده، به‌ویژه کارشناسان ماده ۲۷، تحت نظارت و راهبری این کمیته‌ها که به ریاست معاون عمرانی استان‌ها و دبیری ادارات کل راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند نسبت به ارزیابی ساختمان‌های ناایمن اقدام کنند. زیرا در غیر این صورت نیازمند صرف زمان بسیار برای شناسایی این دسته از ساختمان‌ها در کل کشور خواهیم بود. بنابراین ضرورت دارد سازمان‌های نظام ‌مهندسی استان‌ها همه ظرفیت و توان فنی خود را در اختیار کمیته‌ها قرار دهند.
وی، شناسایی ساختمان‌های نا ایمن را کاری علمی و تخصصی برشمرد و تاکید کرد: انجام این کار باید از طریق افراد آموزش دیده و دارای صلاحیت انجام گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش بیان کرد: از ابتدای امسال ۸۵ دوره آموزشی در سازمان نظام مهندسی استان برگزار شده است.
حبیب الرحمن جمشیدزهی گفت: در کل کشور جزو دو استان نخست در حوزه آموزش هستیم چراکه معتقدیم برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای دانش مهندسان و در نهایت ارتقای کیفیت ساخت وساز را به همراه دارد.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۰۲
156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0