ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی از کمبود کارگر و استاد کار ماهر در حوزه ساخت و ساز رنج میبرد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: این استان از کمبود کارگر و استادکار ماهر در حوزه ساخت و ساز رنج میبرد.

کد خبر: 960516003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ - ۶:۳۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: این استان از کمبود کارگر و استادکار ماهر در حوزه ساخت و ساز رنج میبرد.کمبود کارگر و استاد کار ماهر در حوزه ساخت و ساز

کمبود کارگر و استاد کار ماهر در حوزه ساخت و ساز

کمبود کارگر و استاد کار ماهر در حوزه ساخت و ساز

کمبود کارگر و استاد کار ماهر در حوزه ساخت و ساز

علی اکبر رمضانی در بازدید از اولین نمایش گاه مطبوعات و خبرگزاریهای استان در جلسه خبری، با بیان این که آمار دقیقی از تعداد کارگر و استاد کاران ماهر در حوزه ساخت و ساز ساختمان در این استان وجود ندارد، گفت: حدود ۷ سال پیش برنامه ای در این استان گرداوری گردید که کارگران و استاد کاران آموزشهای لازم را دریافت کنند این درحالی است که این طرح فقط در قالب بیمه کردن برخی از افراد و ارائه آمار و ارقام نمیه کاره رها و بکیفیت توجهی نگردید.
رمضانی اظهار داشت: بهمین علت این سازمان درصدد است تا طی ۲ ماه آینده گردهمایی تبیین نظام مسئولیتی حوزه ساخت و ساز را برگزار کند که این گردهمایی در شهرستان شیروان با هدف شناسایی صنوف مختلفی که در ساخت و ساز نقش دارند برگزار می گردد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا مصالح ساختمانی تولید شده در این استان از کیفیت لازم برخوردار است و یا خیر ادامه داد: یکی از معضلات این استان ورود مصالح غیر استاندارد است که باید چاره ای برای آن اندیشیده گردد.


رمضانی با اشاره به این که تیرچه بلوکهای تولید شده در استان به دلیل این که در یک واحد صنعتی تولید نمیشوند و کنترل سازمان یافته ای بر روی آن انجام نمیشود، افزود: اخیرا یک عزم کلی میان این سازمان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اداره کل استاندارد ایجاد گردید تا تیمی تشکیل گردد و بر روند ساخت این محصول کنترل داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی توضیح داد: طی ۴ ماه نخست سال نود و شش، صد و هشتاد هزار متر مربع نقشه در این سازمان طراحی گردیده است که این آمار نسبت بمدت مشابه سال پیش رشد شصت درصدی داشته است.
این مقام مسئول افزود: رشد شصت درصدی ساخت و ساز طی سال نود و شش نشان دهنده آن است که صنعت ساختمان از رکود خارج شده است.
وی گفت: هشتاد و پنج درصد از متقاضیان بدنبال اسکلت بتنی بودند و این امر نشان دهنده آنست که باید بدنبال آموزش کارگران و استاد کاران بمنظور افزایش مهارت آنها باشیم.
منبع : ایسنا

 

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۶
1150 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0