رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی

رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی

رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی ، ساخت و ساز در خراسان شمالی توجیه ندارد و یکی از اساسی ترین عوامل در این باره، محدودیت تراکم است

کد خبر: 030205002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی ، ساخت و ساز در خراسان شمالی توجیه ندارد و یکی از اساسی ترین عوامل در این باره، محدودیت تراکم است

رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی

رکود ساخت و ساز در استان خراسان شمالی به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان کرد: نبود صرفه اقتصادی در ساخت و ساز، این صنعت را در استان با رکود مواجه کرده است.
میثم رازی گفت: ساخت و ساز در خراسان شمالی توجیه ندارد و یکی از اساسی ترین عوامل در این باره، محدودیت تراکم است که سبب شده سرمایه گذاران از این استان فراری شوند.
رازی ادامه داد: یکی از چالش ها و دغدغه ها در ساخت و ساز در این استان، محدودیت تراکم است و کاهش تراکم که با نبود سود در ساخت و ساز همراه است موجب فرار سرمایه گذاران شده است.
وی تصریح کرد: افزایش تراکم موجب می شود تا ساخت و ساز به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشد و این امر سبب کاهش قیمت واحدهای مسکونی و حفظ سرمایه های استان خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: چند سالی است که وعده افزایش تراکم در شهر بجنورد از طرف مسوولان داده شده اما هنوز محقق نشده است، تا زمانی که افزایش تراکم به نتیجه نرسد، وضعیت ساخت و ساز بدتر می‌ شود و پیش بینی می شود امسال میزان ساخت و ساز در استان کمتر از پارسال باشد.
وی عنوان کرد: در برخی استان‌های همجوار در یک کوچه، ساختمان های هشت طبقه اجرا می شود اما در این استان محدودیت تراکم سبب رکود ساخت و ساز شده است که البته با بیکاری و یا چالش درآمد مهندسان و مشاغل مرتبط همراه شده است.
رازی با اشاره به اینکه بخش مسکن و ساخت و ساز تاثیر بسیاری در رونق تولید دارد، افزود: آنچه از ساخت و ساز در استان مشاهده می شود مربوط به طرح نهضت ملی تولید مسکن است و ساخت و ساز بخش خصوصی در عمل تعطیل است.
وی گفت: صدها شغل و کسب و کار با ساخت و ساز مسکن مرتبط است و در صورتی که مسکن از رونق بیفتد، اقتصاد نیز دچار مشکل می شود.
خراسان شمالی با بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمیعت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اردیبهشت ۰۳
97 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0