هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد

هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد

هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد ، این اقدام در راستای پیشبرد اهداف شهرداری الکترونیک و تکریم ارباب رجوع به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است

کد خبر: 030205003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار مهندسین نیوز ، هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد ، این اقدام در راستای پیشبرد اهداف شهرداری الکترونیک و تکریم ارباب رجوع به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است

هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد

هدایت‌اله زارع‌زاده: فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد
فرآیند بررسی نقشه‌های ساختمانی در اهواز الکترونیکی خواهد شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از شانزدهم اردیبهشت ماه جاری همه فرآیندهای بررسی نقشه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.
هدایت‌اله زارع‌زاده گفت: این اقدام در راستای پیشبرد اهداف شهرداری الکترونیک و تکریم ارباب رجوع به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در حوزه شهرسازی کلانشهرهاست، انجام خواهد شد.
معاون شهردار اهواز تصریح کرد: ساز و کار و زیرساخت لازم برای مبادله الکترونیک نقشه ها بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی برقرار شده و طبق آخرین تصمیمات و هماهنگی های انجام شده با نظام مهندسی مقرر شد از تاریخ ۱۶ اردیبهشت نقشه های ساختمانی و نما مناطق هشتگانه براساس فرآیند تعریف شده -بررسی کنترل یا اصلاح و تایید نقشه ها- در شهرداری اهواز از طریق سامانه های شهرسازی انجام شود.
زارع زاده ادامه داد: از این تاریخ به بعد بررسی نقشه های رسیده از سازمان نظام مهندسی و دفاترمهندسی صرفاً از طریق فرآیند مذکور انجام می شود و خارج از آن امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: با این اقدام مشکلاتی که در حوزه خدمات مهندسی و نقشه های ساختمانی در روش مبادله دستی داشتیم به شدت کاهش می یابد و هم‌زمان با افزایش دقت در بررسی نقشه ها، کاسته شدن از مراجعات حضوری و در نهایت کاهش قابل توجهی در زمان گردش صدور پروانه را شاهد هستیم. ضمن آنکه پس از بررسی نقشه ها، نتیجه از طریق سامانه پیامکی برای ارباب رجوع ارسال می گردد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با اجرای صحیح این اقدام رضایت عموم شهروندان و جامعه انبوه سازان و سازندگان مسکن را در پی داشته باشد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اردیبهشت ۰۳
92 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0