جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، به دنبال زلزله روز گذشته در بخشهایی از استان برگزار شد

کد خبر: 000231004 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ اردیبهشت ۰۰ - ۱۰:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، به دنبال زلزله روز گذشته در بخشهایی از استان برگزار شد

جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

جلسه اضطراری کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی
به دنبال زلزله روز گذشته در بخشهایی از استان، کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تشکیل جلسه اضطراری داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در این نشست اضطراری بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید بعنوان کارشناس فنی آسیب شناسی و اثرات ناشی از زمین لرزه را در دستور کار قرار دهد و از نظر ابعاد مهندسی به این حوزه ورود پیدا کند.
علی اکبر رمضانی، خطاب به کارشناسان سازمان اعلام کرد: اکیپ های کارشناسی تشکیل شده برای بازدید از مناطق حادثه دیده بلافاصله و به نوبت به مناطق حادثه دیده عزیمت و موارد را به دقت بازدید و گزارش های خود را اعلام کنند.
وی گفت: با توجه به ماهیت سازمان بعنوان یک سازمان غیرانتفاعی، نظر کارشناسی ما برای گرفتن تصمیمات مهندسی و مدیریتی شهری در آینده دارای اهمیت است بنابراین باید در این حادثه، بیشترین تمرکز ها بر: مسائل فنی، رفع عیوب ساختمان ها و شناسایی ضعفهای ساختمان ها در مواقع بروز حادثه و در صورت لزوم ارائه راه کارهای لازم برای بهبود شرایط فعلی و آینده باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: از دیدگاه فنی، ممکن است این زمین لرزه، برخی از ساختمان ها را آماده تخریب کرده باشد و این موضوع باید به دقت کارشناسی گردد، تا نقاط آسیب دیده در ساختمان، شناسایی و اعلام گردد تا توسط بهره برداران در راستای مقاوم سازی آن طبق نسخه های فنی مهندسان ارائه طریق شود.
وی هم چنین گفت: در جریان این بازدیدها، به وضعیت ساختمان های تازه ساز نیز توجه ویژه شود تا تفاوت ساختمان های مهندسی ساز با ساختمان های قدیمی مشخص شود.
پس از اعزام تیمهای کارشناسی به مناطق حادثه دیده نظرات کارشناسان سازمان پس از بازدیدهای میدانی از روستاهای عمارت، شورک، بخش سنخواست و شوقان، حاکی از آن بود که ساختمانهایی که حداقل های مقررات ملی ساختمان در آن ها رعایت شده بود از تاب آوری بالایی برخوردار بودند.
طبق گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود ۵ ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخشهای سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.
در ادامه گزارش مرکز لرزه نگاری اعلام شده است: از زمان وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد تاکنون بیست و سه پس لرزه با بزرگی ۲.۵ تا بیش از چهار ریشتر شهرستانهای گرمه و جاجرم خراسان شمالی را لرزانده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۰۰
476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0