انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی

انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی “درد” داریم

انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی "درد" داریم ، با توجه به این‌که در بافت فرسوده سرمایه بخش خصوصی درگیر است یعنی می‌کنند در زمان کوتاهی سرمایه خود را آزاد کرده و در پروژه‌های بعدی استفاده کنند

کد خبر: 020403002 تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر ۰۲ - ۱۰:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی “درد” داریم ، با توجه به این‌که در بافت فرسوده سرمایه بخش خصوصی درگیر است یعنی می‌کنند در زمان کوتاهی سرمایه خود را آزاد کرده و در پروژه‌های بعدی استفاده کنند

انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی “درد” داریم

انتقاد معاون وزیر راه از زمان صدور پروانه ساختمان؛ آئینی: در نظام مهندسی "درد" داریم
معاون وزیر راه با بیان”بافت فرسوده بهترین روش برای ساخت مسکن است”از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد و افزود: در سازمان نظام مهندسی ساختمان “درد”داریم.
محمد آئینی با عنوان این‌که بهترین و سریع‌ترین روش برای تولید مسکن بافت فرسوده است،‌ تصریح کرد: با توجه به این‌که در بافت فرسوده سرمایه بخش خصوصی درگیر است یعنی می‌کنند در زمان کوتاهی سرمایه خود را آزاد کرده و در پروژه‌های بعدی استفاده کنند.
آئینی با بیان این‌که از زمان صدور پروانه ساختمانی تا صدور پایان کار در این نوع ساخت و ساز کم‌تر از ۲۴ ماه است،‌ گفت: در بافت فرسوده خدمات، زیرساخت آب، برق،‌گاز و از همه مهم‌تر هویت وجود دارد، ضمن این که بافت فرسوده هیچگاه به خانه دوم تبدیل نمی شود.
آئینی با بیان این‌‌که روی کاغذ ظرفیت بالای برای نوسازی بافت فرسوده داریم، ادامه داد: حدود ۲٫۷ میلیون بنای ناپایدار در کشور داریم. در تهران هر واحد ویلایی ۱٫۵ طبقه به ساختمان ۵ واحدی تبدیل می‌ شود. متوسط کشوری نیز به ازای یک واحد، ‌۳ واحد است.
وی با بیان این‌که ظرفیت ساخت چهار میلیون مسکن در بافت فرسوده وجود دارد با طرح این پرسش که چرا این کار انجام نمی‌شود،‌ گفت: به سه دلیل ناتوانایی مالی ساکنان، عدم رغبت سازندگان به حضور در بافت فرسوده و نبود حلقه واسط بین ساکنان و سازندگان ساخت و ساز مسکن در بافت‌های فرسوده مناسب نیست.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سازندگان تهران برای ساخت و ساز به سه قسمت تقسیم می‌کنند؛ خط بالای همت، بین همت و آزادی و پایین آزادی. سازندگان می‌دانند سود ساخت و ساز در خط بالای همت چقدر است!
آئینی با اشاره به این‌که متوسط صدور پروانه ساختمانی در کشور و تهران به ترتیب ۶ و ۸ ماه است،‌ گفت: در روند طولانی شدن پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان “درد” داریم. برای یک مورد حدود ۷ ماه طول کشید و در نهایت با زور سیاسی توانستیم پروانه را دریافت کنیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۰۲
90 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0