اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد

اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد

اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد ، که این آسیب‌ های زیادی از جمله هدررفت منابع و مصالح و کاهش عمر مفید ساختمان می شود

کد خبر: 020207005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۰۲ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد ، که این آسیب‌ های زیادی از جمله هدررفت منابع و مصالح و کاهش عمر مفید ساختمان می شود

اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد

اشکان پرویز: دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می گردد
پرویز، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: دستمزد پائین مهندسان ناظر سبب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود که این آسیب‌ های زیادی از جمله هدررفت منابع و مصالح و کاهش عمر مفید ساختمان می شود.
اشکان پرویز گفت: براساس آمارهای اعلامی از سوی دولت فهرست بهای ابنیه بین پنجاه تا پنجاه و پنج درصد رشد قیمت داشته و حتی در برخی اقلام تا هشتاد درصد افزایش قیمت را مصرف کنندگان تجربه کردند.
وی با بیان اینکه سال گذشته دولت افزایش حقوق کارگران را ۵۷ درصد اعلام کرد، گفت: سوال این جاست در همان دوره دستمزد مهندسین ناظر چه میزان افزایش یافت.
پرویز افزود: باید این نکته را در نظر گرفت که این افزایش حقوق، حداقل دستمزد برای افراد غیرمتخصص است، حال اینکه مهندسین ناظر نیروی متخصص محسوب می گردند.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه همیشه یک فاصله معناداری بین دستمزد مهندسان و سایر نیروهای درگیر ساختمان وجود دارد، گفت: علی‌رغم مسئولیت حقوقی که مهندسین ناظر دارند دستمزد آنها نسبت به سایر افراد درگیر در ساختمان بسیار ناچیز و محدود است به عبارتی هیچ تناسبی بین مسئولیت و درآمد مهندسین ناظر وجود ندارد.
وی ادامه داد: این شرایط تبعات زیادی دارد که یکی از آنها بی انگیزه شدن افراد در انجام وظیفه شان است.
پرویز گفت: دستمزد پائین مهندسان ناظر موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود که این آسیب‌ های زیادی از جمله اتلاف منابع و مصالح، کاهش عمر مفید ساختمان، خطر پذیری بناها در بلاهای طبیعی مثل زلزله، سیل و حتی طوفان را به دنبال خواهد داشت.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اردیبهشت ۰۲
177 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0