حامد عبدالرزاقی

طرح تحکیم انضباط حرفه ای دارندگان پروانه اشتغال بکار مهندسی باید جدی گرفته گردد

حامد عبدالرزاقی بیان کرد: این طرح که در آن بر تحکیم انضباط حرفه ای در میان دارندگان پروانه اشتغال تاکید شده است خرداد ماه امسال از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اختیار همه ادارات کل راه و شهرسازی، سازمانهای نظام مهندسی و کاردانی ساختمان قرار گرفت.

کد خبر: 960517001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶ - ۶:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، حامد عبدالرزاقی بیان کرد: این طرح که در آن بر تحکیم انضباط حرفه ای در میان دارندگان پروانه اشتغال تاکید شده است خرداد ماه امسال از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اختیار همه ادارات کل راه و شهرسازی، سازمانهای نظام مهندسی و کاردانی ساختمان قرار گرفت.طرح تحکیم انضباط حرفه ای دارندگان پروانه اشتغال بکار مهندسی

طرح تحکیم انضباط حرفه ای دارندگان پروانه اشتغال بکار مهندسی

طرح تحکیم انضباط حرفه ای دارندگان پروانه اشتغال بکار مهندسی

طرح تحکیم انضباط حرفه ای دارندگان پروانه اشتغال بکار مهندسی

عبدالرزاقی گفت: بموجب این طرح در صورت صوری بودن فعالیت مدیرعامل،اعضای هیات مدیره و یا شاغلان شرکتهای ساختمانی، تائید صحت انجام عملیات ساختمانی بصورت غیرواقعی، در اختیار قرار دادن مهر یا پروانه اشتغال بکار به اشخاص حقیقی و حقوقی، انجام صوری پذیرش تعهد کارها، اجاره دادن یا فروختن پروانه اشتغال به دیگر افراد، خود داری کردن افراد دارای پروانه از ارائه خدمات و ارائه خدمات طراحی، نظارت یا پیمان کاری بسایر مهندسین با متخلفان برخورد میشود.
وی ادامه داد: شخص حقیقی و حقوقی در صورت مشاهده موارد تخلف یاد شده بشورای انتظامی معرفی و یا با استناد به بندهای ج و ح ماده بیست و سوم آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و پنج با تعلیق پروانه اشتغال بکار از طرف اداره کل راه و شهرسازی مواجه و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری می گردد.
فرماندار بشرویه اظهار داشت: ایجاد اشتغال در حوزه گردش گری باید بصورت جدی تر در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
علی رضا زمان زاده در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر بشرویه گفت: ورود بخش خصوصی به بخش گردش گری، رونق و شکوفایی اقتصاد در این حوزه را به دنبال دارد.


زمان زاده ادامه داد: قرار گرفتن بشرویه در منطقه گرم و خشک و وارد آمدن خسارتهای زیاد ناشی از خشکسالیهای مداوم معیشت بسیاری از خانواده ها در این منطقه را تهدید میکند.
وی افزود: بیش تر ساکنین این شهرستان در حوزه کشاورزی فعالیت میکنند و با ادامه روند خشکسالیها و کاهش تولیدات کشاورزی باید بدنبال جای گزین مناسبی برای اقتصاد کشاورزی بود.
فرماندار بشرویه بهترین گزینه برای شکوفایی چرخه اقتصاد خانوادهها در بشرویه را روی آوردن به بخش گردش گری دانست و تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیتهای زیادی در حوزه بناهای تاریخی و فرهنگی است.
وی، کویر بکر و منحصر به فرد این شهرستان را یکی از مهم ترین ظرفیتهای گردشگری خواند و عنوان کرد: در طول سال گردش گران بسیاری برای بازدید از کویر در این منطقه حضور مییابند که از ظرفیت حضور آنها باید بهترین استفاده را کرد.
او گفت: هم چنین وجود صنایع دستی پویا و فعال میتواند تا حد زیادی به اقتصاد خانوادهها و ایجاد اشتغال بویژه برای بانوان کمک کند.
زمان زاده با اشاره به این که فقط نباید به امید اعتبارات دولتی منتظر پیشرفت و آبادانی ماند مطرح کرد: با ورود شرکتهای خصوصی و حمایت دستگاههای دولتی میتوان نقاط ضعف حوزه گردش گری را برطرف کرد و بستر مناسب برای حضور گردش گران را فراهم آورد.
وی خاطر نشان ساخت: سال جاری در فعالیتهای ستاد خدمات سفر بشرویه اقدامات خوبی صورت گرفت و شاهد حضور و ماندگاری تعداد بیش تری از مسافران و گردشگران نسبت به سالهای پیش بوده ایم.
شهرستان بشرویه در سیصد کیلومتری شمالغرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی است و بالای بیست و شش هزار نفر جمعیت دارد.
منبع : بازار کار

 

دانلود پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی اسفند نظارت ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۶
1180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0