ضرورت توجه نظام مهندسی به برنامه های گرداوری شده در مقابله با مشکلات رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بیان داشت:

ضرورت توجه نظام مهندسی به برنامه های گرداوری شده در مقابله با مشکلات

جلسه "ارزیابی و آسیب شناسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقا کیفیت ساخت و ساز شهر تهران" برگزار گردید.

کد خبر: 970703002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مهر ۹۷ - ۹:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه “ارزیابی و آسیب شناسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقا کیفیت ساخت و ساز شهر تهران” برگزار گردید.

ضرورت توجه نظام مهندسی به برنامه های گرداوری شده در مقابله با مشکلات

ضرورت توجه نظام مهندسی به برنامه های گرداوری شده در مقابله با مشکلات

ضرورت توجه نظام مهندسی به برنامه های گرداوری  شده در مقابله با مشکلات

در جریان این جلسه مجید فراهانی، ریاست کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به قوانین سالهای گذشته نظام مهندسی، عنوان کرد: نگاه قانونگزار بیش از ۲ دهه قبل در تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان این بود که سازمان نظام مهندسی عنوان نهاد بالادستی در سطح ملی، منطقه ای و حتی بین المللی نقش آفرین باشد و این موضوع به صراحت بعنوان هدف چهارم تاسیس نظام مهندسی در قانون مصوب آمده است.
فراهانی گفت: از مهم ترین اهداف نظام مهندسی کمک به تصمیم سازی در تحول در بخش ساخت و ساز بوده است و در این راستا باید از خود بپرسیم آیا نظام مهندسی توانسته است فی المثل طرحهایی برای نوسازی بافت فرسوده به شکل کلان به نظام مدیریت شهری و نهادهای بالادستی ارائه کنیم؟
وی تصریح کرد: طبق آمار سی و پنج درصد انرژی در بخش ساختمان در کشور مصرف میشود از این رو چه پیشنهاداتی از طرف نظام مهندسی برای برای مدیریت انرژی ساختمان ها ارائه و پیگیری شده است؟
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اضافه کرد: باید این سوال را بپرسیم که آیا تا به حال پیشنهاداتی برای کاهش تصدیگری دولت و مدیریت شهری از طرف نظام مهندسی ارائه گردیده است؟
وی بیان کرد: مسئله اقتصاد شهری و ساخت و ساز به شکل جدی در کسب و کار اعضای حرفه ساختمان در کشور تاثیر میگذارد، نظام مهندسی برای چالش هایی که در کوتاه مدت و میان مدت بر روی فعالیت اعضای این حرفه تاثیر میگذارد چه برنامه ای دارد؟

ضرورت توجه نظام مهندسی به برنامه های گرداوری شده در مقابله با مشکلات

فراهانی اضافه کرد: یکی از راههای اساسی برای رویارویی با این چالش بحث ورود به بازارهای بین المللی توسط فعالان حرفه است. آیا نظام مهتندسی توانسته بگونه ای عمل کند که در بازار های بین المللی بخصوص کشورهای همسایه جاپایی برای حرفه باز نماید .
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران  تصریح کرد: در بعد دیگر  آیا نظام مهندسی توانسته است سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مجاب کند تا در عرصه ساختمان و پروژه های کلان ساختمان سازی شهر تهران وارد شوند؟
همه اینها نگرش کلانی است که در اهداف نظام مهندسی آمده است و بیست و پنج سال پیش گرداوری شده است.
فراهانی خاطر نشان ساخت: امروز کشور نیازمند تحول در ساختار، سیستم، فرآیندهای انجام کار، منابع انسانی و تکنولوژی مدیریت ساخت در نظام مهندسی هستیم. در شورای شهر تهران، چه در کمیسیون شهرسازی و معماری چه در کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی داریم که دیدگاهها و نظرات دوستان در نظام مهندسی و انجمنهای صنفی  در جهت تحول در این بخش را پیگیری کنیم.
منبع :خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۷
749 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0