رئیس نظام مهندسی تهران در هاله‌ای از ابهام ریاست سازمان نظام مهندسی تهران

رای فروشی در انتخابات سازمان نظام مهندسی مثل مجلس و شورای شهر

ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد: بعضی مواقع رای فروشی صورت می ‌گیرد، این موضوع تنها در سازمان نظام مهندسی نیست و در همه انجمن ‌ها و اصناف انجام می گردد در نظام مهندسی و نظام پزشکی هم مثل مجلس شورای اسلامی و شوراها این موضوع وجود دارد. رای فروشی کم ترین تخلف و فساد در این نهاد‌ها و سازمان هاست و متاسفانه اراده‌ای برای پیشگیری و مبارزه با فساد دیده نمی‌ شود.

کد خبر: 970712002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد: بعضی مواقع رای فروشی صورت می ‌گیرد، این موضوع تنها در سازمان نظام مهندسی نیست و در همه انجمن ‌ها و اصناف انجام می گردد در نظام مهندسی و نظام پزشکی هم مثل مجلس شورای اسلامی و شوراها این موضوع وجود دارد. رای فروشی کم ترین تخلف و فساد در این نهاد‌ها و سازمان هاست و متاسفانه اراده‌ای برای پیشگیری و مبارزه با فساد دیده نمی‌ شود.

رای فروشی در انتخابات سازمان نظام مهندسی مثل مجلس و شورای شهر

رای فروشی در انتخابات سازمان نظام مهندسی مثل مجلس و شورای شهر

انتخابات سازمان نظام مهندسی مثل مجلس و شورای  شهر، رای‌ فروشی دارد

روز ۵ شنبه انتخابات نظام مهندسی در کل کشور برگزار می گردد؛ انتخاباتی که هم چون دوره‌های گذشته هنوز برگزار نگردیده، حاشیه ‌های زیادی با خود داشته است. در سال ‌های گذشته اخبار معرفی متخلفان این حوزه به نهادهای نظارتی بسیار منتشر شده بود، در هفته‌ های گذشته نیز خبر جعل امضای ریاست سازمان نظام مهندسی و تخلف چهل میلیارد تومانی در آن سازمان خبرساز شده بود.
سیدمحمد غرضی _ ریاست پیشین سازمان نظام مهندسی نیز روز گذشته از تخلف در این سازمان خبر داده و گفته سازمان نظام مهندسی تهران صد و بیست هزار عضو دارد ولی فقط هفت تا هشت هزار نفر در انتخابات دوره‌ای نظام‌مهندسی شرکت می‌ کنند که آن ها هم خرید و فروش رای می‌ کنند. تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی قبل از این مطرح شده بود ولی بحث خرید و فروش رای بحث جدیدی است که در آستانه انتخابات نظام مهندسی مطرح گردیده است.
احمد خرم _ ریاست سازمان نظام مهندسی در مورد وضعیت برگزاری انتخابات نظام مهندسی و احتمال تخلف در آن گفت: ۵ شنبه این هفته این انتخابات برگزار می گردد که قریب به ۱ میلیون نفر واجد شرایط در این انتخابات در کشور حضور دارند و صد هزار نفر واجد شرایط در تهران هستند که از این تعداد، حدود چهل تا پنجاه هزار عضو فعال هستند و ده هزار نفر نیز در انتخابات شرکت دارند.
خرم ادامه داد: در دوره قبل که سه سال پیش برگزار گردید، حدود ده هزار نفر شرکت داشتند که تقریبا بیست و پنج درصد از اعضا فعال هستند ولی اعضای غیرفعال کم نیستند که یا عضویت شان را تمدید نکرده‌اند یا پروانه‌شان تمدید نگردیده و حق عضویت نداده‌اند. مسلما اعضای غیرفعال حق رای ندارند و حق کاندیدا شدن نیز ندارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در پاسخ به اظهارات غرضی گفته است: بحثی که آقای غرضی در باره انتخابات عنوان کرده‌اند درست است، اگر عملکرد مناسب سازمان نظام مهندسی در خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به اعضا وجود داشت بیش از شصت درصد اعضا پای صندوق‌های رای حاضر می ‌شدند. متاسفانه تشکل‌ های حرفه‌ای و صنفی در جامعه منفعل هستند و اعضا فکر می‌ کنند فریادشان بجایی نمی‌ رسد، در صورتیکه اگر در قالب تشکل فشار به مدیریت وارد گردد قطعا موثر است و نباید از این فعالیت‌ ها مایوس گردید زیرا کار تشکلی و کار اجتماعی دردسر و زحمت دارد.

رای فروشی در انتخابات سازمان نظام مهندسی مثل مجلس و شورای شهر

خرم تصریح کرد: در کشور بخش خصوصی و تشکل‌ های تخصصی و صنفی هنوز جا نیفتاده‌اند و حمایتها از طرف دولت انجام می ‌گردد نه از طرف تشکل ‌های خودشان، بنابراین اعضا خودشان باید پیشنهاد دهند و همکاری‌ های لازم داشته باشند. حاکمیت و دولت در صورتیکه بستر توسعه بخش خصوصی را فراهم نکند قطعا عدم هماهنگیها بین تشکل ‌های مردم‌نهاد آن ها را ناامید کرده و از صحنه خارج میکند.
رییس سازمان نظام مهندسی تهران در باره رای‌فروشی در انتخابات گفت: بعضی مواقع رای فروشی صورت می ‌گیرد، این موضوع تنها در سازمان نظام مهندسی نیست و در همه انجمن ‌ها و اصناف انجام می گردد در نظام مهندسی و نظام پزشکی هم همانند مجلس شورای اسلامی و شوراها این موضوع وجود دارد.
خرم با عنوان این که رای فروشی در همه نهادها اتفاق می‌ افتد، خاطر نشان ساخت: رای فروشی کم ترین تخلف و فساد در این نهادها و سازمان‌ هاست و متاسفانه اراده و برنامه‌ای برای پیشگیری و مبارزه با فساد و تبعیض در کشور دیده نمی ‌شود.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
1016 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0