نارضایتی مردم از فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران

نارضایتی مردم از فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی

ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: فرآیند رسیدگی و صدور رای تخلفات ساختمانی بزرگ مقیاس تهران طولانی تر از چیزی است که شهروندان انتظار دارند.

کد خبر: 970920011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ - ۳:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: فرآیند رسیدگی و صدور رای تخلفات ساختمانی بزرگ مقیاس تهران طولانی تر از چیزی است که شهروندان انتظار دارند.

نارضایتی مردم از فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی

نارضایتی مردم از فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی

مردم از فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه  ساختمانی ناراضی هستند

محمد سالاری:

روز ۳ شنبه بر لزوم تسریع در اجرای این فرآیند تاکید کرد.
سالاری پیشتر بیان کردهبود: فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی سبب نارضایتی مردم شده است و بعضی پروانه ها بیش از ۱ سال هم طول میکشد.
ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران،

طولانی‌بودن صدور پروانه ساختمانی را دارای بیش از چهل علت مهم خوانده و گفته کرده بود: یکی از علل مهم آن سازوکار و تعاملی است که با سازمان نظام‌مهندسی وجود دارد؛ هم اینک نقشه‌های معماری، برق و مکانیک سازه از طرف شهرداری تهران به سازمان نظام‌مهندسی ارجاع داده می‌ شود و با وجود این که افرادی که نقشه‌ ها را امضا می‌ کنند مورد قبول سازمان نظام‌مهندسی هستند ولی چند ماه طول می‌ کشد که این سازوکار باید اصلاح گردد.
وی روز ۳ شنبه به موضوع تخلفات ساخت مجتمع تجاری «پالادیوم» در شمال پایتخت اشاره و گفت: رای نهایی کمیسیون ماده صد در مورد تخلفات ساختمانی این پرونده ۲ تا ۳ هفته دیگر اعلام می گردد.
سالاری تصریح کرد:

رای بدوی کمیسیون ماده صد در مورد مجتمع پالادیوم دایر بر تصحیح موارد تخلفات ساختمانی از جمع آوری جمله پل هوایی و پر کردن تونل زمینی بود.

نارضایتی مردم از فرآیند خیلی طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی

وی با عنوان این که از نظر قانونی مالک حق داشته که طی بیست روز به رای صادره اعتراض کند، مطرح کرد: با اعتراض مالک به رای کمیسیون، پرونده به شعبه تجدیدنظر فرستاده شده و منتظر رای هستیم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با اجرای آرای صادره در مورد مجتمع پالادیوم و به سرانجام رسیدن آن و اطلاع رسانی همگانی تخلفات ساختمانی در سطح شهر کاهش یابد.
مرجع تصمیم گیری در مورد تخلفات ساخت و ساز، کمیسیون ماده صد (متشکل از برخی اعضای شورا و دیگر نهادهای متولی) است که در مورد پرونده پل روگذر و تونل پالادیوم رای بدوی مبنی بر تخریب را صادر کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران،:

چندماه پیش هم با عنوان این که میزان تخلفات در پایتخت گسترده و افسار گسیخته شده، پالادیوم را نمونه «تخلف افسارگسیخته» معرفی کرده بود.
منبع : عصر اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۷
629 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0