قزوین میزبان گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان است گردهمایی ملی معماری و شهرسازی

قزوین میزبان گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان است

پنجمین دوره گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (رحمه الله) و سازمان نظام مهندسی ساختمان با نظری بر ملاحظات علوم محیطی در آمایش سرزمین آبان ماه سال جاری در قزوین برگزار می گردد.

کد خبر: 970620013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ شهریور ۹۷ - ۷:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،پنجمین دوره گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (رحمه الله) و سازمان نظام مهندسی ساختمان با نظری بر ملاحظات علوم محیطی در آمایش سرزمین آبان ماه سال جاری در قزوین برگزار می گردد.

قزوین میزبان گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان است

قزوین میزبان گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان است

قزوین میزبان گردهمایی ملی معماری و  شهرسازی در گذر زمان است

دبیر این گردهمایی بیان کرد: این گردهمایی با هدف ارتقای سطح علمی اساتید دانشگاهها، محققان حوزه های مختلف سازمانی، علمی و حرفه ای و دانشجویان دانشگاههای کشور و بررسی مشکلات موجود در مسیر توسعه و رشد همه جانبه کشور بیست و هشتم آبان ماه برگزار می گردد.
رحیم هاشم پور گفت: نقش معماری و شهرسازی در آمایش سرزمین، چالشهای تهیه مطالعات آمایش استانهای کشور، آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه ای، نقش روابط بین الملل آمایش سرزمین، آمایش سرزمین و میراث شهری، نقش جغرافیا در آمایش سرزمین از جمله محورهای این گردهمایی بشمار میروند.
به گفته هاشم پور، تمرکز زدایی و آمایش سرزمین، اقتصاد و آمایش سرزمین، نقش مدیریت، فرهنگ و توسعه انسانی در آمایش سرزمین، راهکارهای اجرا و ساماندهی طرحهای آمایش استانها و نقش بهداشت در آمایش سرزمین دیگر محورهای یازده گانه این گردهمایی را تشکیل میدهند.
دبیر پنجمین همایش معماری و شهرسازی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره این گردهمایی، ادامه داد: طی ۴ دوره گذشته شاهد حضور و حمایت اقشار مختلف علمی، تخصصی و مدیریتی کشور از این گردهمایی بوده ایم و دانشگاه با برگزاری سالانه این گردهمایی توانسته است در سطح کشور و خیلی از کشورهای مختلف جهان توجه اساتید، محققان و دانشجویان را به خود جلب کند.
وی اظهار داشت: در این ۴ دوره گذشته هر ساله شاهد دریافت چند صد مقاله علمی و تحقیقاتی بوده ایم و با کمک حامیان مالی و معنوی لوح فشرده و کتابچه چکیده مقالات را از طریق انتشارات دانشگاه به چاپ رساندیم.
هاشم پور با اشاره به موضوع انتخابی این دوره گردهمایی در مورد علوم محیطی در آمایش سرزمینی، ادامه داد: با انتخاب این موضوع تلاش شده از همه تخصصها و رشته های موجود در کشور برای شرکت در گردهمایی دعوت گردد بنابراین گردهمایی به همه علوم اختصاص داشته و هر تخصص و رشته علمی میتواند در این گردهمایی شرکت کرده و مقاله و حضور خود را به این گردهمایی اعلام کند.


این استاد دانشگاه گفتت: آمایش سرزمین یک علم و یا یک تخصص نیست بلکه هنر مدیریت با بهره گیری از علوم مختلف در جهان حاضر برای توزیع بهینه امکانات در سطح کشور و یا حتی در سطح جهان است.
هاشم پور با عنوان این که ۳ مقوله انسان، فضا و فعالیت در علوم محیطی مورد توجه بوده و همان چیزی است که آمایش سرزمینی در دستور کار خود دارد، افزود: با توجه به بحرانهای متعددی که امروزه کشور ما را تهدید میکند، بررسی و مطالعه آن ها و همین طور شناخت برون رفت از این بحرانها از جمله مسائلی است که این گردهمایی در اهداف خود قرارداده است.
وی خاطر نشان ساخت: در چهارمین گردهمایی ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان که با عنوان تعامل مجموعه ها و ساختمانهای نیروگاهی برگزار گردیده بوده سی و چهار مقاله ارایه گردید.
وی افزود: در جستجوی فضاهای گمشده و هم چنین در جستجوی شهرسازی و معماری آینده عناوین دوره های دوم و سوم این گردهمایی بوده اند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ شهریور ۹۷
1019 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0