دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری نامه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

نامه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز

نامه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز در مورد تسریع اجرائی نمودن مبحث بیست و دو (مراقبت و نگه داری از ساختمان ها)

کد خبر: 961113004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ بهمن ۹۶ - ۴:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی،نامه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز در مورد تسریع اجرائی نمودن مبحث بیست و دو (مراقبت و نگه داری از ساختمان ها) نامه ریاست سازمان به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز

نامه ریاست سازمان به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز

نامه ریاست سازمان به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز

نامه ریاست سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان آذربایجان شرقی به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تبریز
با سلام
احتراما، همان طوری که مستحضر هستید ساختمان یک سرمایه ملی است و عدم کنترلهای لازم بعد از احداث آن و در دوران بهره برداری خسارتهای جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور بجای گذاشته است.
به طوری که اجزای مختلف ساختمان بر اثر عوامل ناشی از شرایط جوی و خطرات طبیعی و کوتاهی در نگه داری و بهره برداری نامناسب و عدم کنترل و بازرسیهای ادواری از شرایط بهره برداری تاسیسات برق و مکانیکی ممکن است دچار فرسودگی زودرس و از دست دادن عملکرد صحیح خود از نظر ایمنی و بهداشت شده و سبب کاهش عمر مفید و اتلاف انرژی ساختمان شود.
اتفاقهای افتاده در حادثه پلاسکو و افزایش فوتی و مسمومیتهای ناشی از مونوکسید کربن در سال های اخیر به استناد گزارش اداره گاز و آتش نشانی و مدیریت بحران استان در نشست مورخ دهم بهمن ماه نود و شش که در محل ساختمان مدیریت بحران استانداری تشکیل گردیده بود شاهد این موضوع میباشد. از اینرو برای نگه داری از ساختمان و اجزای آن و انجام بازرسیهای لازم توسط اشخاص دارای صلاحیت، مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در سال نود و دو توسط وزرات راه و شهرسازی گرداوری و ابلاغ گردید.

نامه ریاست سازمان به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز


اما متاسفانه علیرغم پیگیری های این سازمان و تشکیل نشست های متعدد با ارگان های ذی ربط و شورای فنی استان و دفتر فنی استانداری و لازم الاجرا بودن مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان از جمله مبحث بیست و دو (مراقبت و نگه داری از ساختمان ها)، تا به حال اجرایی نگردیده است . لذا خواهشمند است دستور فرمایید نشستی با حضور ارگان های ذی ربط با مدیریت آن دادستان محترم برگزار تا نسبت به اجرایی نمودن مبحث بیست و دو مقررات ملی ساختمان تسریع شود .

علی طوماری
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ بهمن ۹۶
1042 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0