تشکیل کمیسیونهای تخصصی جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تشکیل کمیسیونهای تخصصی جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به تشریح اقدامات انجام شده از طرف این سازمان پرداخت و از فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی جدید در سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر: 190830001 تاریخ انتشار: جمعه ۸ شهریور ۹۸ - ۹:۵۳ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به تشریح اقدامات انجام شده از طرف این سازمان پرداخت و از فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی جدید در سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

تشکیل کمیسیونهای تخصصی جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تشکیل کمیسیونهای تخصصی جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

کمیسیونهای تخصصی جدید  در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تشکیل شد

«مهدی سالاری » در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان داشت: در حال حاضر هشت کمیسیون شامل کمیسیون خدمات مهندسی، کمیته آموزش، کمیسیون تخصصی نقشه برداری، کمیسیون تخصصی برق، کمیسیون تخصصی معماری، کمیسیون تخصصی شهرسازی، کمیسیون انرژی و کمیسیون بانوان در سازمان فعال است.

سالاری با اشاره به شکل‌گیری کمیسیونهای جدید در سازمان برای کیفی سازی خدمات گفت: کمیسیون آموزش شهروندی نیز بزودی فعال خواهد شد و کمیسیون اخلاق حرفه ای نیز بنا به دستورالعمل شورای مرکزی بزودی با تائید اعضای هیات مدیره فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

وی بر لزوم هم افزایی کمیسیون‌ ها تاکید کرد و گفت: امید است با تعامل هر چه بیش تر این کمیسیون ها در راستای اهداف سازمان و ارائه خدمات بهتر به مشتریان قدم های اساسی برداشته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اصل شفاف سازی گفت: شیوه نامه ‌ای در حال تهیه است که دستور العمل شفاف سازی و گردش آزاد اطلاعات در سازمان را مشخص می ‌کند به این ترتیب که چه اطلاعاتی در چه دوره های زمانی و با چه کیفیتی باید منتشر گردد و در اختیار اعضاء قرار گیرد.

وی یکی از اقدامات سازمان برای شفاف سازی را گرداوری فرازی در این شیوه نامه برای انتشار گزارش عملکرد مالی عنوان کرد و گفت: البته این اتفاق در گذشته نیز صورت میگرفت ولی قرار است با نظم بیشتری ادامه پیدا کند.

سالاری به برگزاری جلسه هم اندیشی و آموزشی شهرداران استان یزد با اعضای کمیسیونهای ماده صد اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه، مسائل مربوط به نظام مهندسی و ساختارها و ارتباطات و انتظارات مطرح و تلاش میشود که شهرداران در ارتباط با این مباحث توجیه شوند.

تشکیل کمیسیونهای تخصصی جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

وی در ادامه این نشست، به بیان عملکرد سازمان پرداخت و به دستاوردهای سفر به شهرستان خاتم و دیدار با مسئولان این شهرستان اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصریح کرد: در این بازدید مشخص شد که در شهر هرات در سال گذشته صد و هشت مورد پروانه ساختمانی صادر شده است و این آمار نشان دهنده کنترل خوب از سوی شهرداری و نظام مهندسی بر ساخت و سازهای این شهر است، بطوری که ساختمان بدون شناژ به ندرت در شهر دیده می‌ شد.

سالاری خاطر نشان ساخت: البته آمار صدور پروانه های ساختمانی در شهر مروست با سی و پنج مورد صدورپروانه در سال کم‌تر از شهر هرات است. بخش عمده ای از این وضعیت مربوط به مشکلات تملکی است که از طرف مسئولان این شهر در حال پی گیری است.

سالاری، هم‌چنین به تقاضا برای بومی سازی روند نظارت بر ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: در این نشست، عنوان شد که همه نظارتها بجز نظارت صنعتی با استفاده از نیروهای بومی صورت میگیرد.

منبع: سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۸
528 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0