دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با استاندار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با استاندار

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بهمراه اعضای هیات مدیره این سازمان با استاندار خراسان شمالی دیدار نمود.

کد خبر: 980212015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۱۱:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بهمراه اعضای هیات مدیره این سازمان با استاندار خراسان شمالی دیدار نمود.

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با استاندار

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با استاندار

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان خراسان شمالی با استاندار

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این دیدار بیان کرد: با رویکردهای تعریف شده در سطح ملی و استانی می توان شتاب اجرای قانون را به نفع مردم بیش‌تر کرد زیرا هر جا قانون باشد شفافیت نیز وجود دارد و پی‌گیری ها سریع تر انجام می گردد.
رمضانی، با اشاره به این که توجه به تخصص در حوزه ساخت و ساز بیش تر شده است، گفت: در حال حاضر ۴ هزار نفر مهندس عضو این سازمان هستند و روز به روز به تعداد جمعیت مهندسان افزوده میشود اما در حوزه کسب و کار انتظارات آن ها برآورده نمیشود زیرا ورودی دانشگاه‌ها طبق نیاز کار نیست.
رمضانی ادامه داد: حفره هایی در قانون وجود دارد در همین راستا افرادی که بدون مسئولیت هستند نظام مسئولیت را در پی گیری مخدوش میکنند و تولیدی که باید به نام مهندسی باشد به کام سوداگران این بخش رقم میخورد.
رییس سازمان استان افزود: حاشیه سودی که ناشی از عدم اجرای قانون وجود دارد و سودی که باید به حوزه کسب و کار مهندسان کمک کند نصیب تولید کننده میشود.
رمضانی گفت: سود ناشی از تولید ساختمان منطقی است اما وقتی این سود غیر قانونی می شود غیر منطقی نیز میشود.
رمضانی با عنوان این که در حال حاضر هفت دفتر نمایندگی نظام مهندسی در سطح استان داریم، تصریح کرد: زیر ساختهای لازم برای ایجاد نمایندگی در شهرستان راز و جرگلان وجود ندارد و پروانه های ساختمان این شهرستان از طریق مهندسان استان مدیریت میشود.
عالی ترین مقام نظارتی بر ساخت و ساز در استان گفت: امسال تمام نمایندگی شهرها از مستاجری خارج میشوند و ساختمانهای آن ها به بهره برداری میرسد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد این سازمان در سال نود و شش، افزود: سال گذشته یک میلیون و صد هزار متر مربع نقشه توسط مهندسان استان تولید شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر هفت درصد ساخت و سازها در مرکز استان و مابقی در شهرستانها است و هم‌چنین شصت و هشت درصد مهندسان در مرکز استان و بیست و هشت درصد در سایر شهرستانها فعالیت دارند.
رمضانی گفت: در حوزه نرم افزاری در سطح کشور جزو ۵ استان اول کشور هستیم و حساب کاربری برای هر مهندس تعریف شده که گزارشهای خود را بصورت آنلاین به ما اعلام میکنند.
رمضانی، در خاتمه از برگزاری چهارمین گردهمایی استانی زلزله در خرداد ماه سال جاری خبر داد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان داشت: باید اجرای برنامه ها و پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و همه دولتها موافق واگذاری امور به بخش خصوصی هستند ولی آن چه که در عمل مشاهده شده این است که این واگذاریها بر مبنای تخصص و تجربه افراد نبوده است.
محمد علی شجاعی گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی باید در چارچوب تعریف شده باشد بدین معنا که این واگذاریها باید جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشد.
شجاعی ادامه داد: نیازهای زیرساختی و نداشته های بسیاری داریم هرچند که دولت هر سال بودجه های عمرانی را مصوب میکند ولی با این بودجه اندک نمیتوان کار خاصی انجام داد زیرا تعریفی از کار نداشته و تنها دنبال برگزاری نشست و سخنرانی بوده ایم.
وی افزود: از زمان تصدی در این استان، متوجه شدم که نود درصد مصوبات اجرایی نشده در حالی‌که گلایه های مردم هم بخاطر اجرایی نشدن مصوبات است که اگر تنها پنجاه درصد آن هم اجرایی میشد گره بسیاری از مشکلات باز میشد.
استاندار اظهار داشت: در هیچ جای دنیا دولت جایی را آباد نکرده بلکه فقط زیرساختها را ایجاد میکند ولی ما نشان داده ایم تعریفی برای بخش خصوصی نداریم در حالی‌که تا زمانیکه من در این استان هستم سرمایه سرمایه گذار باید بیست برابر شود و این به هیچ عنوان خلاف نیست.
شجاعی گفت: ما در استان با اشتغال ناقص مواجه هستیم یعنی نیروی توانمند داریم ولی بکارگیری نمیشوند در حالی‌که اگر بخش خصوصی در کنار ما قرار گیرد این مشکلات سریعتر حل خواهد شد زیرا سیستم دولتی همیشه به کار خود مشغول است.
وی ادامه داد: سیستم دولتی یاد گرفته کار تعریف شده ای را انجام دهد مگر این که قانون تغییر یابد لذا ما به حضور بخش خصوصی نیاز داریم و در این راه همراهی خواهیم کرد.

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با استاندار

وی در ادامه اظهارات خود از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواست تا دو بنای ماندگار و اثرگذار برای این استان بسازد و افزود: راهبردی کار کردن، هدف ماست فقط باید سمت و سو دهیم و در کار اجرایی ما از مهندسان حمایت میکنیم.
استاندار خراسان شمالی به احداث نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان راز و جرگلان تاکید کرد و افزود: با شهرداری و فرمانداری هماهنگی لازم صورت گیرد تا این فضا در شهرستان راز و جرگلان ایجاد گردد.
شجاعی با اشاره به این که پرداخت مالیات امری الزامی است ولی سیستم مالیاتی کمی آزار دهنده است، افزود: نشستی با مدیر کل امور مالیاتی برای حل مشکل مالیات این سازمان ترتیب داده خواهد شد.
وی اظهار داشت: درآمد کمیسیون ماده پنج پیامی برای تخلف و صدور مجوز برای متخلف است.
وی، نیل به رشد و توسعه را منوط به داشتن فکر بزرگ دانست و گفت: هنوز بسیاری از افراد به این فکر میکنند که قدم های بزرگ خود را برای کدام قسمت بردارند و یا عده ای هنوز بر نمی تابند که ساختمانهای اداری استان باید در شاُن مردم باشد بنابراین نباید به چنین سطح تفکرات اعتنا و توجه کرد.
شجاعی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان میتواند از انبوه سازان و پیمانکاران بخواهد تا پروژه ای را برای افراد بدون مسکن با تعریف یک بازه زمانی مشخص آماده کنند تا دیگر فردی بدون مسکن در این استان نداشته باشیم.
استاندار خراسان شمالی خاطر نشان ساخت: با بکارگیری بخش خصوصی و تلفیق علم و تخصص میتوانیم تابلوی زیبایی از خدمات را به مردم ارائه دهیم.
شجاعی، هم‌چنین بر توجه به روستاها تاکید کرد و افزود: اگر به نیمی از جمعیت استان که روستائیان هستند توجه نگردد یعنی خیلی در این راه به خطا رفته ایم لذا باید به اقتصاد روستا هم توجه شود.
شجاعی در خاتمه با اشاره به برگزاری گردهمایی زلزله در استان، یاد آور شد: راه اندازی دبیرخانه دائمی گردهمایی زلزله در استان باید نهایی گردد و پی‌گیریهای لازم از طرف استانداری برای ایجاد این دبیرخانه انجام خواهد شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
647 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0