اجرای بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای 8 طبقه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

اجرای بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای ۸ طبقه

بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای 8 طبقه به اجرا در می‌آید

کد خبر: 980326001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ خرداد ۹۸ - ۱۰:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کمال دویده از اجرایی شدن بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای ۸ طبقه در این استان در نیمه دوم مردادماه خبر داد.

اجرای بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای 8 طبقه

اجرای بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای ۸ طبقه

اجرای بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای  ساختمان ‌های بالای ۸ طبقه

وی عنوان کرد: اجرای این بخشنامه با هدف ارتقای کیفیت و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، می‌ تواند بسیاری از مسائل در بحث ساخت و ساز مسکن را در استان خوزستان حل کند.
دویده، علت بسیاری از مشکلاتی که اکنون در بحث ساخت و ساز مسکن عنوان می‌ گردد را رعایت نکردن الزامات مجریان و سازندگان ذی صلاح ساختمانی ذکر کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با دارا بودن اشخاص حقیقی و شرکت ‌های حقوقی این آمادگی را دارد که وارد مرحله اجرایی سازندگان ذی صلاح گردد.
رییس سازمان استان تصریح کرد: این کار به رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها کمک بسیاری خواهد کرد.
وی با عنوان این که استفاده از سازنده ذی صلاح روی بحث کیفیت ساخت و ساز بسیار تأثیرگذار است، یاد آور شد: با اجرایی شدن بحث سازندگان مسکن، یک شخص فنی و متخصص در محل پروژه حاضر بوده و حضور او نسبت به یک شخص عادی و غیرفنی مؤثرتر خواهد بود.
وی گفت: مجری ذی صلاح می ‌تواند با صرف وقت، طراحی بهینه سازه، استفاده از تکنولوژی‌ های نوین و نظارت مستقیم در کاهش هزینه‌ها و بالا بردن بازده و کیفیت، نقش بسزایی داشته باشد و با توجه به این که قسمت اعظم مسئولیت ساخت و ساز بعهده آن ها خواهد بود، تمام تلاش خود را برای اجرای یک پروژه کیفی انجام می ‌دهد.
اجماع برای اجرای بخشنامه
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به تشکیل نشست های کارگروه ۴ نفره متشکل از نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان خوزستان و شهرداری اهواز اشاره کرد و افزود: این کارگروه جلساتی را در استانداری و نظام مهندسی ساختمان استان برگزار کرد و با اتفاق نظر در مورد اجرایی شدن بخشنامه سازندگان مسکن، مصوبه‌ای را به تصویب رساندند.
وی به راه اندازی واحد مجریان ذیصلاح در سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اشاره کرد و گفت: اعضایی که تمایل به فعالیت دراین بخش داشته باشند با مراجعه به واحد مجریان ذیصلاح (مدنیان) نسبت به اخذ پروانه سازنده ذیصلاح در قالب حقیقی و شرکت‌های حقوقی اقدام نمایند.

اجرای بخشنامه سازندگان ذی صلاح برای ساختمان ‌های بالای ۸ طبقه

دویده از اجرایی شدن بخشنامه سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه نود و هشت خبر داد و افزود: طبق مصوبه کارگروه هیأت چهار نفره بحث سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه سال جاری برای ساختمان‌ های بالای هشت طبقه به اجرا در می‌آید و تمام عوامل دست اندرکار با صنعت ساختمان از قبیل انجمن سازندگان مسکن، کانون انبوه سازان، انجمن پیمانکاران و مهندسان حقیقی با مراجعه به سازمان و واحد مجریان ذیصلاح پی‌گیر صدور پروانه مجریان ذیصلاح خود باشند.
سازندگان ذی صلاح و افزایش عمر مفید ساختمان‌ ها
دویده ادامه داد: با اجرایی شدن صحیح بخشنامه سازندگان مسکن شاهد افزایش عمر مفید ساختمان‌ها خواهیم بود و در سطح کلان اقتصاد ملی از آن منتفع می ‌گردد.
وی افزود: بحث سازندگان مسکن (مجریان ذیصلاح) یکی از مطالبات قدیمی ما مهندسان و از ظرفیت ‌های قانونی است که سالیان طولانی اجرایی نشده است، هیأت مدیره دوره هفتم از شروع فعالیت خود، اقدامات خوبی را در این مورد انجام داده است.
طبق این گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان هجده هزار عضو در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک است.
این سازمان در خوزستان بیست دفتر نمایندگی در شهرستان‌ ها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم بعنوان بهره برداران ساختمان‌ ها، فضای شهری و انواع ابنیه ها نظارت دارد.

منبع: پیام خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ خرداد ۹۸
614 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0