درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی وضعیت بلاتکلیفی داریم درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی

پای درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی/ وضعیت بلاتکلیفی داریم

جمع کثیری از ناظران که هم دارای فعالیت و سوابق چندین ساله و هم دارای گواهی آموزشی و آزمون‎ های کتبی و شفاهی جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند ولی هم چنان بلاتکلیف باقی مانده ‌اند.

کد خبر: 960720004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ مهر ۹۶ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، جمع کثیری از ناظران که هم دارای فعالیت و سوابق چندین ساله و هم دارای گواهی آموزشی و آزمون‎ های کتبی و شفاهی جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند ولی هم چنان بلاتکلیف باقی مانده ‌اند.درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی وضعیت بلاتکلیفی داریم

درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی وضعیت بلاتکلیفی داریم

درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی وضعیت بلاتکلیفی داریم

پای درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی/ وضعیت  بلاتکلیفی داریم

تعدادی از مهندسین ناظر جهاد کشاورزی با فرستادن مطلبی به رسانه های کشور خواستار انعکاس صدایشان و بررسی مشکلاتشان و جذب سریع ‌تر این قشر زحمت کش گردیدند.
در این مطلب آمده است: ما ناظران بخش کشاورزی کل کشور وضعیت بلا تکلیفی داریم بطوریکه بعضا با سن بالای سی و پنج سال از همه جا بازمانده ایم و در تنگنای بیکاری به سر می ‌بریم.
این درحالی است همکاران ما با همین شرایط ما استخدام شده‌ اند و بر اساس گفته معاونت نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی از سال نود و چهار تا به حال شصت هزار نفر کارمند از وزارت جهاد کشاورزی بازخرید و بازنشسته شده ‌اند و دولت باید طبق بند ج ماده بیست و چهار قانون مدیریت خدمات کشوری به ازای هر ۳ نفر خروجی یک نفر جذب نماید. امیدوار هستیم دولت و مجلس محترم تدابیری اتخاذ نمایند که این جوانان که سرمایه علمی و تجربی کشور هستند از لحاظ اشتغال تعیین تکلیف گردند..
طی مصوبه سال نود حدود ده هزار نفر مهندس ناظر کشاورزی که سابقه فعالیت در جهاد کشاورزی داشته اند استخدام شده‎ اند و تعداد کثیری از ناظران که هم دارای فعالیت و سابقه چندین ساله و هم دارای گواهی آموزشی و آزمون ‎های کتبی و شفاهی جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند هم چنان بلا تکلیف باقی مانده ‌اند و در حال حاضر با توجه به سن بالای سی سال اکثریت ناظرین و سال‌ ها سعی در عرصه جهاد با دست مزد خیلی ناچیز، شرایط استخدام در ارگان‌ های دیگر را از دست دادند.
آیا این تبعیض و بی عدالتی نیست یک عده استخدام گردند یک عده دیگر با همان شرایط بلا تکلیف باشند این در حالی است که بنای دین مقدس اسلام بر مبنای قسط و عدل است و ما در کشوری زندگی می ‌کنیم که پرچم دار و الگوی عدالت در جهان است.

درد دل مهندسان ناظر جهاد کشاورزی وضعیت بلاتکلیفی داریم

همان طور که در رسانه ‌ها می‌ بینیم تمام وزارت خانه ‌ها هر ساله و یا ۱ سال در میان و یا گاها ۲ بار در سال نیرو جذب می‌ کنند الا جهاد کشاورزی.
بر اساس آمارها هر ساله در وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و در سایر وزارت خانه‌ ها افراد با سه تا چهار سال سابقه کار استخدام می‌ شوند ولی ناظران جهاد کشاورزی که طی سال‌ ها کار برای دولت شده و سبب توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، پا به پای وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان در سختترین شرایط زحمت کشیده ‌اند، هنوز بلا تکلیف هستند بنابراین انتظار می‌ رود وزیر محترم جهاد کشاورزی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف استخدام آن ها وارد عمل گردند.
چه طور اگر معلم نباشد مدرسه‎ ای نیست اگر پزشک و پرستار و پیراپزشک نباشد بهداشت و درمان معنایی ندارد. اگر استاد دانشگاه نباشد دانشگاه معنایی ندارد اگر خلبان نباشد هواپیما حرکت نمی ‌کند اگر مهندس برق و مخابرات نباشد چرخ نیرو و ارتباطات ما با مشکل روبرو می‌ شود و… همه جا نیاز به متخصص مربوطه است ولی خیلی جالب است نوبت به کشاورزی می ‌رسد مهندس کشاورزی دیده نمی ‌شود این دیده نشدن‌ ها فقط به خاطر نگاه سنتی افراد است که چنین می‌ اندیشند.
اگر به دلیل کمبود معلم بی‌ سوادان جامعه زیاد شوند هیچ اتفاقی نمی ‌افتد این همه با سواد برایشان چه کردیم…
ولی به دلیل نبود مهندس کشاورزی در عرصه جان مردم ما؛ هم در بحث سلامت و کیفیت بهداشتی محصولات غذایی بخطر می‌ افتد هم در بحث تولید کمی غذای هشتاد و پنج میلیون ایرانی هم با مشکل جدی روبرو خواهیم شد. در یک کلام نابودی کشاورزی یعنی نابودی جان مردم. چرا به این مقوله مهم باید ساده نگاه کرد؟!!
بله نتیجه این سنتی اندیشی‌ ها می‌ شود: افزایش آمار بالای انواع مرض ها و سرطان‌ ها به واسطه استفاده غیر اصولی از کود و سموم شیمیایی و نتیجتا افزایش مرگ و میرها انسان و افتادن هزینه‌ های سرسام آور برای بخش بهداشت و درمان کشور، بله بحث آب به کمیسیون امنیت ملی مجلس می ‌رود و روزی می ‌رسد به واسطه کشاورزی غیر مهندسی، کشاورزی ما نیز وضعیتش قرمز خواهد شد و این هم به کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهد رفت.
و روزی فرا می‌ رسد تولید غذای ما می‌ شود بحران ما.
از این رو است که کشورهای توسعه یافته بشدت با مهندسی کردن کشاورزی خود نه تنها در آینده با بحران تولید غذا و قوت مردم شان روبرو نخواهند شد بلکه توسعه کمی و کیفی کشاورزی شان به حدی است که در بحث صادرات چندین کشور را می ‌توانند پوشش دهند.
پس نباید به مهندسی کردن کشاورزی از طریق مهندسین مجرب و کارآزموده سرسری نگاه کرد.
پس انتظار می‌ رود تصمیمگیران و تصمیم سازان کشور در بحث استفاده از توان نیروهای متخصص کشاورزی آنهم از نوع مجرب و کارآزموده ورود جدی و عاجلانه کنند تا ضمن استفاده از توان آن ها در راستای ارتقای بخش کشاورزی، تبعیضی میان ناظران استخدام شده با ناظرانی که تعیین تکلیف نشده‌اند نباشد.
منبع : تیتر امروز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مهر ۹۶
1756 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0