رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی

دویست و سی وسه واحد دامپروری در خراسان شمالی به بهره برداری میرسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از بهره برداری دویست و سی وسه واحد دامپروری در استان طی سال جاری و سال آینده خبر داد

کد خبر: 10430 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ فروردین ۹۶ - ۱۰:۴۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از بهره برداری دویست و سی وسه واحد دامپروری در استان طی سال جاری و سال آینده خبر داد.دویست و سی وسه واحد دامپروری در خراسان شمالی

دویست و سی وسه واحد دامپروری در خراسان شمالی

دویست و سی وسه واحد دامپروری در خراسان شمالی

دویست و سی وسه واحد دامپروری در خراسان شمالی

حسن نام جو بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک تشکل صنفی و تخصصی تشکیل شده از اساتید، دانش آموختگان و کارشناسان بخش کشاورزی و منابع طبیعی است که وظیفه های مختلفی مانند طراحی فرایند توسعه پایدار بخش کشاورزی و منابع طبیعی را با تکیه بر تولید دانش بومی و الگوی رشد و پیشرفت در این بخش بعهده دارد.

نام جو صدور پروانه های دامپروری را از دیگر وظایف این سازمان نام برد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای صدور پروانه های دامپروری بخوبی عمل کرده بطوریکه هم اکنون پانصد و هشتاد وهشت واحد دامپروری در خراسان شمالی فعالیت دارند.

وی گفت: این تعداد واحد دامپروری در شاخصهای مختلف گاوداری، مرغداری، پرندگان زینتی، شترمرغ و بلدرچین پروانه بهره برداری دارند و مشغول بتولید گوشت سفید و قرمز در استان هستند.

ایشان ادامه داد: هم اکنون سه هزار و سیصد نفر بصورت مستقیم و دویست و هجده کارشناس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دامپروری مشغول بفعالیت و نظارت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به این که خراسان شمالی بعنوان استان اول در اجرای طرح فروش نهال با لیبل است، عنوان کرد: براین اساس متقاضیهای کاشت نهال باید قبل از کاشت هماهنگی لازم را با سازمان نظام مهندسی داشته باشند تا بازدیدهای تخصصی از خاک و دیگر موارد انجام شود تا نهالهای تولید شده استاندارد های لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر با نظارتهای انجام گرفته تا حدودی کاشت و فروش نهال بدون لیبل کنترل شده و نگاه مثبتی در کشاورزها ایجاد شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت این مسئله  بوسیله کشاورزان بعد از دوبار اخطار کتبی توسط تعزیرات حکومتی برخورد لازم صورت گرفته  و طی سال آینده نیز مجوز واحد فروش نهال باطل میشود.

منبع:قدس آنلاین

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۹۶
1253 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0