دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

رشد شصت درصدی متقاضیان تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان خراسان شمالی بیان کرد: میزان جذب فارغ‌التحصیلین رشته مهندسی ساختمان زیر یک درصد است.

کد خبر: 960517002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶ - ۶:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان خراسان شمالی بیان کرد: میزان جذب فارغ‌التحصیلین رشته مهندسی ساختمان زیر یک درصد است.رشد شصت درصدی متقاضیان تهیه نقشه ساختمانی در استان

رشد شصت درصدی متقاضیان تهیه نقشه ساختمانی در استان

رشد شصت درصدی متقاضیان تهیه نقشه ساختمانی در استان

رشد شصت درصدی متقاضیان تهیه نقشه ساختمانی در استان

علی اکبر رمضانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در جلسه خبری اولین نمایشگاه مطبوعات استان خراسان شمالی از رشد شصت درصدی میزان نقشه‌ های ساختمانی خبر داد و تصریح کرد: در ۴ ماهه اول سال جاری با هزار و هشتصد متر مربع تهیه نقشه به رشد شصت درصدی نسبت به ۴ ماهه نخست سال نود و پنج رسیده ایم.
وی ادامه داد: هشتاد درصد از متقاضیان ساخت ‌و ساز در استان خراسان شمالی بدنبال ساخت‌ و ساز ساختمانهای بتنی هستند و دلیل آن اینست که ساختمانهای بتنی به صورت مرحله‌ ای ساخته میشوند و باوجود کارخانه سیمان در استان خراسان شمالی این تقاضا بیش تر است.
رمضانی با اشاره به آموزش مستمر مهندسین ساختمان تحت عنوان کلاسهای آموزشی نظام مهندسی افزود: بصورت مستمر نزدیک ‌به چهار هزار ساعت کلاسهای آموزشی و گردهمایی ها را برای مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی داشته ‌ایم که همین سبب به ‌روزرسانی و بالا رفتن سطح دانش مهندسی آنها میشود.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی عنوان کرد: صدور پروانه مهندسی مشروط به ثبت ‌نام در کلاسها و گردهمایی‌ های مذکور است.
وی از اجرای طرح تبیین نظام مسئولیتی ساخت‌ و ساز خبر داد و تصریح کرد: توسط هیئت مدیره نظام مهندسی استان خراسان شمالی گردهمایی ای با عنوان طرح تبیین نظام مسئولیتی ساخت‌ و ساز استان خراسان شمالی برنامه ‌ریزی ‌گردیده است که هدف از برگزاری و اجرای این طرح، مشارکت دادن کلیه صنوف ساختمان در ساخت ‌و ساز است که این طرح ۲ ماه آینده در شیروان برگزار و اجرا خواهد گردید.
او گفت: تربیت مهندسی در حوزه ساخت ‌و ساز تاثیر به سزایی در کیفیت محصولات ساختمانی دارد که بایستی در این امر همت بیش تری شود.
رمضانی درمورد زلزله اخیر در بجنورد و آمار خرابی ساختمانها عنوان کرد: در شهرستان بجنورد با توجه به اینکه سطح زلزله بالاتر از پیش ‌بینیهای ما بود اما باز هم خرابیها و خسارات شدیدی نداشتیم که امیدوار هستیم این روند ادامه پیدا کند تا در مقابل همه حوادث طبیعی به ساخت‌ و سازها مقاوم و ایمن‌ تری دست‌ یابیم.
وی میزان کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی در استان خراسان شمالی را مطلوب دانست و اظهار داشت: مصالحی که در استان تولید میشود مصالح قابل قبولی هستند و چالش اصلی در تولید غیر قانونی بعضی از شرکتها است که امیدوار هستیم با آنها برخورد جدی گردد زیرا استان خراسان شمالی ظرفیت تولید مصالح قانونی و مطلوب را دارد و نبایست از مصالح غیرقانونی و غیر استاندارد واردات یا صادراتی داشته باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، میزان فارغ‌التحصیلین در حوزه مهندسی ساختمان را بیش تر از حد مجاز و ظرفیت جذب سازمان نظام مهندسی دانست و ابراز داشت: میزان فارغ‌التحصیلین و جذب دانشجویان تبدیل به یک چالش بزرگ‌ شده است که بایستی در این امر اقدام علمی‌ تر صورت گیرد.
رمضانی یاد آور شد: میزان ضریب جذب ما برای دانشجویان فارغ‌التحصیل زیر یک درصد است به این دلیل که فارغ‌التحصیلین در حوزه مهندسی نیاز بازار کار را مطالعه نکرده و مورد بررسی قرار نمیدهند و برخی دانشگاهها علم و دانش کافی را ندارند و دانشجویی که فارغ‌التحصیل میشود علم لازم و کافی را برای ورود بحوزه نظام مهندسی ساختمانی کسب نکرده است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

 

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۶
1065 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0