دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان

جلسه خبری ریاست این سازمان با اهالی رسانه های استان در نمایش گاه مطبوعات و خبرگزاریها برگزار گردید.

کد خبر: 960516007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی   جلسه خبری ریاست این سازمان با اهالی رسانه های استان در نمایش گاه مطبوعات و خبرگزاریها برگزار گردید.جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ضمن بازدید از اولین نمایش گاه مطبوعات و خبرگزاریهای استان، در جلسه خبری برپا شده در این نمایش گاه حضور یافت.
مهندس “علی اکبر رمضانی” در آغاز این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: در سال نود و شش، صد و هشتاد هزار متر مربع نقشه در سازمان تهیه شده که نسبت بمدت مشابه سال پیش، شصت درصد رشد داشته است.
رمضانی این رشد را نشانه ای از خروج رکود صنعت ساختمان در استان دانست و گفت: هشتاد و دو درصد متقاضیان، خواستار تهیه نقشه برای ساختمانهای اسکلت بتنی بوده اند.
وی با بیان اینکه این نوع ساختمان، بار مسئولیتی سنگینتری برای سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد ادامه داد: خرید مصالح و ساخت مرحله بمرحله ساختمان، دسترسی بمصالح بومی این نوع ساختمانها و وجود کارخانه سیمان در استان از جمله علل اقبال عمومی به این نوع ساختمان است.
این مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تفاوت استحکام ساختمانهای بتنی و اسکلت فلزی افزود: در عمل نمیتوان از استحکام یکی از این انواع سخن گفت زیرا هر نوع ساختمانی اگر با اصول مهندسی احداث شود از استحکام لازم برخوردار خواهد بود.
وی در رابطه با استحکام بنا هم عنوان کرد: هیچگاه نمیتوان بنایی ساخت و نسبت به تخریب ناپذیری آن اطمینان صد در صد داد،ولی میتوان استحکام بنا را بگونه ای تضمین کرد تا امکان فرار برای ساکنین در رویارویی با زلزله وجود داشته باشد.
رمضانی تصریح کرد: افزایش زمان مقاومت ساختمان در رویارویی با نیروهای وارده به نحویکه امکان نجات افراد و ساکنین را فراهم کند، مهمترین هدف مقررات ملی ساختمان بشمار میرود.
وی در ادامه از آموزش چهار هزار نفر ساعت برای اعضای سازمان طی سال پیش خبر داد و تصریح کرد: برای امسال نیز برنامه آموزشی مشابهی را تدارک دیده ایم چرا که مجهز شدن مهندسین به دانش روز میتواند در پیشبرد اهداف صنعت ساختمان استان بسیار موثر باشد.
رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هم چنین از برگزاری گردهمایی تبیین نظام مسئولیتی حوزه ساخت و ساز در آینده نه چندان دور خبر داد و افزود: در این گردهمایی که از شهرستان شیروان شروع و کم کم در همه شهرستانهای استان برگزار میشود، از کلیه عوامل دخیل در صنعت ساختمان سازی دعوت خواهد گردید.
وی مشارکت دادن و شناسایی همه صنوف صنعت ساختمان را یکی از اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان و اظهار کرد: البته بحثهای آموزش این چنینی را در سالهای قبل هم داشته ایم ولی متاسفانه این گردهمایی ها در گذشته بیش تر جنبه آماری داشته است.


رمضانی تاکید کرد: از دید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، اگر بهترین طراحی و مهندسی نیز بر روی سازه انجام گیرد ولی کارگری که آجر چینی میکند، مهارت کافی را نداشته باشد، محصول پایانی ساختمان مورد تایید نخواهد بود.
وی هم چنین در پاسخ سوال خبرنگار دیگری حول زلزله بیست و سوم اردی بهشت اظهار داشت: شتاب زلزله اخیر استان بحدی بود که استاندارد لرزه نگری کشور را تغییر داد.
مقام مسئول صنعت ساختمان استان در حوزه نظام مهندسی، خاطر نشان کرد: اگر سازه های مهندسی ساز استان نبود، با تخریب شدیدی روبرو میشدیم ولی خوشبختانه هیچ حادثه تخریب کاملی گزارش نشد و تنها میان قابهای برخی ساختمانها دچار آسیب گردیده بود.
وی در ادامه استاندارد بودن مصالح ساختمانی تولیدی استان را تائید کرد و گفت: همه مصالح بجز تیرچه بلوکها در همان مبدا تولید به لحاظ استاندارد کیفیت بررسی و تایید میشوند و در مورد تیرچه بلوکها هم جلسه های خوبی با دست اندرکاران صنعت ساختمان استان برگزار گردیده که نتایج آن امیدوار کننده بوده است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش بعدم تناسب میان رشته های تخصصی مهندسی ورودی دانشگاهها و بازار کار اشاره و عنوان کرد: هم چنین اندک بودن آمار موفقیت برخی رشته ها در آزمون ورود بحرفه از کیفیت پایین آموزش در برخی دانشگاههای کشور حکایت دارد.
او اظهار داشت: با تعاملهای بیش تر میان سازمانهای فعال در حوزه ساختمان و مراکز آموزشعالی، این مسئله هم در سالهای آینده بهبود یابد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۶
1160 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0