رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم:

۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به این که تاکنون دو هزار و ششصد نفر مهندس بصورت کارشناسان حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند، گفت: درصد بازده آبیاری کشاورزی استان از ۴۰%به ۵۰ % رسیده است.

کد خبر: 9057 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۹۵ - ۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به این که تاکنون دو هزار و ششصد نفر مهندس بصورت کارشناسان حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند، گفت: درصد بازده آبیاری کشاورزی استان از ۴۰%به ۵۰ % رسیده است.۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

۲۶۰۰ نفر مهندس حرفه‌ای در قم آموزش دیده‌اند

عباس خرمی عصر امروز در مراسم گرامی داشت روز مهندس که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با بزرگداشت روز مهندس اظهار داشت: فعالیتهای خوبی در دوره چهارم نظام شورای مهندسی انجام‌شده و هماهنگی خوبی با دستگاههای اجرایی داشتیم که در این میان بیشترین ارتباط کاری با سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به کارهایی که در دوره چهارم نظام شورای مهندسی واگذار شده اشاره کرد و گفت: مجوزهایی که در زمینه‌های مختلف صادرشده هزار و پانصد مورد ظرف دو سال گذشته بوده است، دوهزار و ششصد نفر بصورت کارشناسان حرفه‌ای آموزش‌دیده‌اند و گردهمایی بهره آب در کشاورزی با حضورچهارصد نفر از کارشناسان و بهره‌برداران کشاورزی برگزار شده است.

خرمی با اشاره به سامان دهی شرکتهای نظام‌مهندسی افزود: در این میان کار طراحی و اجرا به‌نظام مهندسی واگذار شد که تاکنون شش هزار و پانصد هکتار عملیات طراحی آن اجراشده است و درصد بازده آبیاری کشاورزی استان از ۴۰ % به ۵۰ % رسیده است.

وی بابیان اینکه دویست و بیست مورد نظارت بر افشره تولید دام بوده است، گفت: عدم همکاری بعضی از دستگاههای اجرایی ما را با چالش روبرو کرده و بهترین جایی که ظرفیت ایجادشده نظام‌مهندسی است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به چالشهای موجود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب کارهای بسیاری صورت گرفته اما هنوز در بخش کشاورزی با چالشهای جدی مواجه هستیم چراکه بازده تولید پایین است و فکری برای این مسئله باید کرد.

به گفته آقای خرمی با تخصصی شدن و افزایش علم و فناوری تا ده تن توانستیم برداشت محصول داشته باشیم.

او با تأکید بر تغییر الگوی کشت گفت: باید از نهادهای خود صحیح استفاده کنیم، تولید محصولات استاندارد داشته باشیم و این موارد میطلبد که کشاورزی خود را تخصصی کنیم.

وی با تأکید بر این که محیط‌زیست در آستانه خطر است، بیان کرد: صادرات محصولات کشاورزی داریم اما سامان دهی در این زمینه وجود ندارد، از این رو باید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گیرد

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۹۵
1165 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0