باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر داد:

باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم

عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با اشاره به این که ما باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم، بیان کرد: پیش از تولید باید بدانیم که چه محصولی را میخواهیم تولید کنیم.

کد خبر: 960723005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶ - ۸:۳۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با اشاره به این که ما باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم، بیان کرد: پیش از تولید باید بدانیم که چه محصولی را میخواهیم تولید کنیم.باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم

باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم

باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم

باید کشاورزی قراردادی داشته  باشیم

حمید رضا خلیلی عنوان کرد: از آنجاییکه روستاییان در حوزه تولید کشور فعالیت میکنند بنابراین باید در نظر داشت که دسترسی به امکانات و بازار فروش مناسب میتواند بعنوان تضمینی برای آنها تلقی گردد.
خلیلی گفت: فراهم آوردن این شرایط موجب میشود تا کشاورزان با خیال راحت به کشت محصولات کشاورزی بپردازند چرا که کاملا مشخص است هنگامیکه تولید کننده محصولش را کم تر از هزینه تولید خود به فروش برساند و یا این که محصول وی مستحصل گردد، دیگر اقدام به تولید نخواهد کرد للذا باید شرایط برای بهبود وضع آنها فراهم گردد.
وی اظهار داشت: زمانیکه روستاییان نتوانند هزینه خانوار خود را تامین کنند بسرعت از کشاورزی دست کشیده و به حاشیه شهرها پناه میبرند لذا بایستی شرایط را به نحوی آماده کنیم که به مرور زمان، توازن میان عرضه و تقاضا را مشاهده کنیم و این تقاضا میتواند در قالب تامین نیاز داخلی و یا صادرات تجلی یابد.
وی با اعلام این که ما باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم، تصریح کرد: پیش از تولید باید بدانیم که چه محصولی را و با چه هدفی أعم از تامین نیاز داخلی و یا صادرات میخواهیم تولید کنیم.
عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران خاطر نشان کرد: توسعه کشاورزی قراردادی به صلاح تولید کننده و مصرف کننده است کما این که در گذشته هم شرایط این چنینی را شاهد بودیم.

باید کشاورزی قراردادی داشته باشیم


به گفته وی در گذشته شرایط بگونه ای بود که محصولات در میادین زودتر از زمان واقعی عرضه، خریداری میشدند ولی در حال حاضرشرایط تغییر یافته است یعنی با صنعتی شدن، تولیدات ما افزایش یافته ولی نتوانستیم بازار فروش مناسبی را برای آنها آماده کنیم.
خلیلی یاد آور شد: در حال حاضر شاهد از دست رفتن حداقل تولیدات خود نیز هستیم و با خرد شدن اراضی کشاورزی و عدم یک پارچگی و قانون اصلاحات اراضی، مدیریت یک پارچه را نیز از دست دادیم و کشاورزان خودشان تصمیم میگیرند که چه محصولی را کشت کنند.
عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران عنوان کرد: تداوم این شرایط سبب شده بود تا کشاورزان بدون داشتن الگوی کشت مناسب به ترتیب بازار کار و درآمد خود را از دست دهند و به مهاجرت روی بیاورند.
وی افزود: با مطالعه تجارت دیگر کشورهای پیشرفته مانند آلمان درمی یابیم که آنها حدود پنجاه سال پیش برای تولیدات خود، کپن تولید کشت دریافت می کردند و طبق نیاز کشور و صادرات، موقعیت تولید هر منطقه را برآورد میکردند.
خلیلی در خاتمه گفت: شرایط برای ارتقای سطح کشت و تولید محصولات کشاورزی را باید فراهم کنیم و درهمه حوزه های محصولات کشاورزی، توازنی را ایجاد کنیم.
منبع : گفتگوی اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۶
1178 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0