اصلاح قانون نظام مهندسی معدن رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران بیان کرد:

ضرورت واگذاري معادن ايميدرو به بخش خصوصي

اجرای نقشه راه معادن و واگذاري همه معادن ايميدرو مي ‌تواند نود درصد مشکلات را برطرف کند.

کد خبر: 980319012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ - ۴:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اجرای نقشه راه معادن و واگذاري همه معادن ايميدرو مي ‌تواند نود درصد مشکلات را برطرف کند.

ضرورت واگذاري معادن ايميدرو به بخش خصوصي

ضرورت واگذاري معادن ايميدرو به بخش خصوصي

ضرورت واگذاري معادن ايميدرو  به بخش خصوصي

داريوش اسماعيلي گفت: سازمان نظام مهندسي معدن ايران براي اجرا و دستيابي به اهداف نقشه راه معادن ايران ۳ محور اصلي را دنبال مي ‌کند.
اسماعیلی افزود: اين ۳ محور اول، صيانت از معادن و مواد معدني کشور، دوم هوشمندسازي اطلاعات معادن و سوم تلاش براي جذب سرمايه گذار در بخش معدن و صنايع معدني است.
وی ادامه داد: با توجه به اين که مواد معدني تجديد ناپذير است و بايد طوري مديريت گردد که بصورت بين نسلي مورد مصرف قرار بگيرد ما با برنامه ريزي براي اجراي دستورالعمل ‌هاي لازم در اين ۳ محور تلاش مي ‌کنيم تا با استفاده از مسئولان فني و کاربلد و گرداوری شيوه نامه‌هاي کارشناسي در مسير تحقق محور اول يعني صيانت از معادن و مواد معدني حرکت کنيم.
اسماعیلی تصریح کرد: محور دوم يعني هوشمندسازي از اهميت ويژه‌اي براي ما برخوردار است چرا که با هوشمند سازي اطلاعات معدني کشور امکان شفاف سازي در اين حوزه بوجود مي‌آيد و هم چنين براي دستيابي به محور سوم يعني جذب سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع وابسته ما همين امکان را بوجود مي‌آوريم که سرمايه‌هاي در گردش مردم به سمتي سوق داده شود که نه تنها تاثير مثبتي در کشور داشته باشد بلکه سبب گسترش هر چه بيشتر صنايع معدني گردد.
پی ادامه داد: بيش از سی و هشت هزار نفر نيروي متخصص بعنوان عضو در سازمان نظام مهندسي معدن ايران فعال هستند و ما براي ارتقا کمي و کيفي اين اعضا با وزرا و معاونان وزيران نشست های پي در پي برگزار مي‌ کنيم تا ظرفيت ‌هاي اين سازمان را معرفي کرده و زمينه همکاري‌هاي متقابل را فراهم آوريم.
وی افزود: از جمله دستاورد‌هاي اين نشست ها هم تفاهم نامه‌هايي است که با ايميدرو و شصتا و بسياري از دستگاه ‌هاي ديگر به امضا رسيده و تعدادي از آن ‌ها منجر به امضاء قرارداد هم شده است.
اسماعیلی گفت: در سال نود و هفت کل کار اجرايي که به اعضا سازمان نظام مهندسي معدني ايران سپرده شده است شانزده هزار و صد و شصت و چهار مورد بوده که بيشترين ارجاع‌ها با هزار و هشتصد و چهل مورد در زنجان و کم ترين آن‌ها با پنجاه و هفت مورد در کهگيلويه و بويراحمد بوده است هم چنين در سال نود و هفت ما هزار و هشتصد و هفتاد و هفت طرح اکتشافي داشته ايم که بيشترين آن ‌ها در استان کرمان با صد و هجده مورد و کم ترين آن‌ها در استان گيلان و البرز با صفر مورد بوده است.

ضرورت واگذاري معادن ايميدرو به بخش خصوصي

وی افزود: در سال نود و هفت، هفتصد و هفتاد و چهار گواهي کشف صادر شده است که بيشترين آن‌ها در استان يزد با هفتاد و سه مورد و کم ترين آن‌ ها در گيلان با صفر مورد و کهگيلويه و بويراحمد با دو مورد بوده است هم چنين در سال گذشته اين سازمان هزار و دویست و پنج تهيه نقشه در دستور کار خود داشته که بيش ترين آن‌ها با صد و بیست و چهار مورد در استان کرمان بوده و کم ترين آن‌ ها در استان ‌هاي البرز، کهگيلويه و بويراحمد با صفر مورد بوده است ضمن اين که ۳ هزار و صد و دوازده مجوز برداشت هم صادر شده که استان زنجان با هزار و سیصد و هشتاد و هفت مجوز بيش ترين مجوز را بين استان ‌هاي ديگر اخذ کرده است.
اسماعیلی تصریح کرد: بازرسان ما پيوسته در فصول مختلف معادن کشور به خصوص معادن زغال سنگ را مورد بازرسي قرار مي‌دهند و براي انجام اين بازرسي ‌ها بيش از ۳ ميليارد تومان قرارداد بسته شده تا اتفاقاتي مثل معدن “يورد” ديگر تکرار نگردد.
رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران در جواب پرسشی مبنی بر در مورد نقشه راه صنايع معدني گفت: در بیست و پنجم شهريور نود و هفت بعد از هزار ساعت نفر کار نقشه راه صنايع معدني ايران گرداوری و ابلاغ گردید که با تغيير و تحولات وزير صنعت کمي اجراي آن به کندي پيش رفت، ولی در حال حاضر فعاليت در اين زمينه بخوبي انجام مي ‌گردد و ماهي ۲ بار کميته‌اي با نام کارگروه اجراي نقشه راه معدن ايران با حضور بسياري از مسئولان بصورت مداوم برگزار مي‌ شود تا بر اجراي اين نقشه نظارت کافي وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: اجراي نقشه راه معادن ايران در کنار واگذاري تمامي معادن ايميدرو مي‌تواند بيش از نود درصد مشکلات معدني ايران را برطرف کند.
اسماعیلی خاطر نشان ساخت: ارزش محصولات صنايع معدني ايران حدود بیست و سه ميليارد دلار است که در سال گذشته سیزده و نيم ميليارد دلار آن در داخل کشور مصرف شده و هشت ميليارد دلار آن هم صادر گردیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۸
591 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0