شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت 20 از شبکه استاني شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت 20 از شبکه استاني

شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت ۲۰ از شبکه استاني

شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت 20 از شبکه استاني ، گیلان شبکه باران، در تاريخ چهارم دي 1401 بود. اين قسمت از خبر به مبحث ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي به مناسبت سالروز زلزله بم اختصاص داشت

کد خبر: 011008020 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ دی ۰۱ - ۶:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت ۲۰ از شبکه استاني ، گیلان شبکه باران، در تاريخ چهارم دي ۱۴۰۱ بود. اين قسمت از خبر به مبحث ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي به مناسبت سالروز زلزله بم اختصاص داشت

شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت ۲۰ از شبکه استاني

شعباني رئيس سازمان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبر ساعت 20 از شبکه استاني
حميدرضا شعباني رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، ميهمان تلفني گفتگوي ويژه خبري از خبر ساعت ۲۰ شبکه استاني گيلان، شبکه باران، در تاريخ چهارم دي ۱۴۰۱ بود. اين قسمت از خبر به مبحث ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي به مناسبت سالروز زلزله بم اختصاص داشت.
در اين گفتگوي تلفني، شعباني در پاسخ به سوال گوينده خبر در مورد ميزان نظارت بر رعايت مقررات ايمني در ساختمان هاي استان بیان کرد: بر مبناي مفاد مبحث ۲ مقررات ملي ساختمان از سال ۱۳۹۲ در استان گيلان مهندسان ناظر در عمده گروه هاي ساختماني توسط سازمان استان تعيين مي گردند و اين سبب شده جايگاه و استقلال مهندسان ناظر حفظ گردد و منافع بهره برداران نهايي ساختمان به پشتوانه قانون و رعايت مقررات ملي ساختمان تامين گردد و از اين لحاظ نظام مهندسي استان جايگاه خوبي در بين نظام مهندسي ها در کشور دارد.
وی در پاسخ به پرسش گوينده خبر در مورد چگونگي شاخص مقاوم سازي ساختمانها در گيلان نسبت به ميانگين کشوري و استاندارهاي جهاني توضيح داد که در فرهنگ مهندسي، مقاوم سازي معادل بهبود ويژگي هاي فني و مقاومت ساختمانهاي موجود در برابر نيروهاي مختلف به ويژه زلزله است. اما با توجه به موضوع بحث درباره ساختمانهاي در دست ساخت جديد بايد به اين نکته اشاره کنیم که با اعمال کنترلهاي لازم در مرحله طراحي نقشه، امور آزمايشگاهي ژئوتکنيک، بتن، جوش و تعيين ناظران ۴ گانه عمران، معماري، تاسيسات برقي و مکانيکي و هم چنين کنترل عملکرد مهندسان ناظر و مجري در مرحله اجراي ساختمان توسط سازمان که تحت عنوان کنترل مضاعف انجام مي گردد، از اين لحاظ شرايط در استان گيلان نسبت به ميانگين کشوري قابل قبول است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان هم چنين گفت: با همکاري نهادهاي بالادستي به استناد ماده ۳۵ قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان، نظارت عاليه با تشکيل کميسيون مشترکي از اداره کل راه و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان انجام مي گردد و بر عملکرد مهندسان بصورت مضاعف نظارت شده و عملکرد آنها به صورت مستمر پايش مي شود.
وی در ادامه اظهارات خود بیان کرد: وضعيت استاندارهاي استان و کشور با استاندارهاي جهاني قابل مقايسه دقيق نيست زيرا وضعيت لرزه خيزي کشورها با هم متفاوت است و از طرفي قدمت آيين نامه هاي فني در بعضي از کشورها به بيش از يک قرن مي رسد اما در نگاه کلي مي توان حرکت بسوي تدوين استاندارها و رعايت مقررات فني در کشور را حرکت در مسير درست ارزيابي کرد که در چند دهه موجب افزايش کيفيت سازه ها شده و ميزان مرگ و مير و خسارات مالي روند کاهشي داشته است.
شعبانی هم چنين اظهار اميدواري کرد با کمک رسانه ها بتوان به آگاهي بيشتر و آشنايي شهروندان به حقوق قانوني خود در اين عرصه کمک کرد و به موازات آن سازمان نظام مهندسي ساختمان نيز بعنوان يک سازمان مردم نهاد با کمک دولت در پي ارتقاي کيفيت و سطح خدمات به شهروندان است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۰۱
183 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0