حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث

حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث

حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث ، عاملی جهت جلب دوباره اعتماد مردم است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بر کم‌رنگ شدن اعتماد عمومی جامعه به مدیریت بحران اشاره کرد

کد خبر: 990524009 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ - ۱۱:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث ، عاملی جهت جلب دوباره اعتماد مردم است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بر کم‌رنگ شدن اعتماد عمومی جامعه به مدیریت بحران اشاره کرد

حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث

حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بر کم‌رنگ شدن اعتماد عمومی جامعه به مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: لازم است با حرکت به سمت تخصص گرایی و ارائه خدمات حرفه ای در زمان حوادث، بار دیگر این اعتماد را به بدنه جامعه تزریق کنیم.

مهدی سالاری در نخستین نشست کمیسیون مدیریت بحران سازمان که با حضور برخی از نمایندگان هلال احمر استان برگزار گردید، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد قادر است در مواقع بحران به پشتوانه بدنه قوی و تیمی حرفه ای از مهندسین خود، در کنار دیگر ارگانهای خدمات رسان، خدمات حرفه ای و تخصصی ارائه کند.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور، شناسایی حوادث پرتلفات و نیازسنجی این حوادث را ازجمله اقدامات ضروری عنوان کرد و گفت: در پی تشکیل این کمیسیون، سازمان نظام مهندسی با تمرکز بر خدماتی که با ساختار تخصصی این سازمان همخوانی دارد، میتواند به آسیب دیدگان کمک و از آسیبها و خسارات پس از حادثه جلوگیری کند.

تشکیل گروه‌های تخصصی برای بازبینی مکان‌های آسیب دیده و تعیین ضریب ایمنی آنها، مکان یابی صحیح برای احداث اسکانهای موقت و ارزیابی صحیح خسارات در پی یک حادثه از جمله خدماتی است که به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی میتواند توسط این کمیسیون بصورت خاص و حرفه ای ارائه گردد.

وی این کمیسیون را نوعی اتاق فکر برای تعریف استراتژیها و برنامه های اجرایی در زمان حوادث خواند و در قالب پیشنهاد، گفت: این کمیسیون میتواند برای رویارویی با حوادث، گروههایی تحت عنوان “تیمهای اقدام واکنش سریع” تشکیل داده و  اعضای آن را با ارزیابی توانمندیهای مهارتی و فیزیکی از بین ظرفیت هفت هزار نفری مهندسین عضو سازمان تأمین کند.

سالاری همچنين با اشاره به این که نمیتوان همه مهارتهای مورد نیاز در زمان حادثه را به تک تک افراد آموزش داد، بیان داشت: باید سازمانهای تخصصی و کمک رسان بگونه ای عمل کنند که سبب جلب اعتماد عمومی در جامعه شده و این اطمینان را به آسیب زدگان حوادث بدهند که امور به دست متخصصین و اهل حرفه واگذار شده است.

رئیس سازمان، در انتها خواستار همکاری سازمان هلال احمر استان در این زمینه شد تا با ارائه تجارب خود یاریگر سازمان در حرکتی واقعی بوده و کمک کنند تا سازمان نظام مهندسی بتواند با سرعتی بیشتر در جایگاه واقعی خود ظاهر گردد.

در ادامه اين نشست، نمایندگان هلال احمر استان نیز از ایجاد چنین دیدگاه و حرکتی در سازمان استقبال کرده و به بیان زمینه های همکاری بین دو نهاد پرداختند.

قابل ذکر است در خاتمه نشست، احكام اعضای کمیسیون مدیریت بحران سازمان كه توسط هيئت مديره انتخاب شده اند به آنها اعطاء شد و طبق رأي گيري بعمل آمده، محمدرضا مطلبي زاده بعنوان رئيس و اميراحسان اسحاقيه دبير كميسيون انتخاب شدند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۹۹
401 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0