کمبود فضاهای شهری مناسب در شیراز ریاست سازمان نظام مهندسی بیان کرد:

بیکاری بیش از هشتاد درصد مهندسان کشور

فرج الله رجبی اظهار داشت: پانصد هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی کشور عضویت دارند که هشتاد درصد آن ها بیکارند.

کد خبر: 980210010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸ - ۷:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی اظهار داشت: پانصد هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی کشور عضویت دارند که هشتاد درصد آن ها بیکارند.

بیکاری بیش از هشتاد درصد مهندسان کشور

بیکاری بیش از هشتاد درصد مهندسان کشور

بیش از هشتاد درصد مهندسین کشور  بیکار هستند

وی ظهر ۳ شنبه در یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران گفت: در نظام مهندسی بیش از پانصد هزار عضو داریم که هشتاد درصد آن ها بیکارند.
رجبی تصریح کرد: در سال نود و دو که من رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس شدم تعداد مهندس در این استان بالغ بر شانزده هزار مهندس بود و امروزه بیش از سی و شش هزار مهندس در این استان داریم.
رجبی با اشاره به تعداد مهندسان سراسر کشور در ۵ سال آینده ادامه داد: با آمارهایی که گرداوری شده است، ممکن است در ۵ سال آینده بیش از ۱ میلیون مهندس در سازمان نظام مهندسی عضو شوند.
وی با عنوان این که دانشگاه‌ها بدون کنکور دانشجو می‌ پذیرد، افزود: دانشگاه هایی که بدون کنکور دانشجو جذب می ‌کنند و به دانشجویان آموزش خوبی داده نمی ‌شود و مدرک صادر می‌ کنند به دانشجویان خیانت کردند.
وی با عنوان این که اساتید دانشگاه‌ها به دانشجویان درس نمی‌دهند، اظهار داشت: من در یک مؤسسه آموزش عالی مبحث راه آهن به دانشجویان آموزش می‌ دادم و وقتی به یک معادله ۲ مجهولی رسیدم فهمیدم که دانشجویان از ریاضی چیزی نمی ‌دانند.

بیکاری بیش از هشتاد درصد مهندسان کشور

در ادامه این کنگره، دبیر یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز گفت: این کنگره قرار بود که در تهران و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردد ولی دانشگاه همکاری لازم را انجام نداد.
شاهرخ مالک، با اشاره به زمان برگزاری اصلی این کنگره یاد آور شد: قرار بود در اسفند سال نود و هفت، این کنگره برگزار گردد ولی امروز با میزبانی دانشگاه شیراز این کنگره را برگزار کردیم و تا فردا ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۹۸
555 بازدید
2 نظر
امتیاز به این خبر:
0 0