رونق ساخت و ساز در کشور مازیار حسینی

دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت بر مسیلها و بازسازیها

مازیار حسینی ضمن تاکید بر توجه به پدافند غیرعامل برای پایداری و تاب آوری شهری در رویارویی با رخدادهای طبیعی، بیان کرد: انتظار می‌ رود تا نظام مهندسی بصورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی‌ ها ورود کند و سهم و نقش خود را برای همکاری در مناطق سیل‌زده ایفا نماید.

کد خبر: 980208015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ - ۷:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مازیار حسینی ضمن تاکید بر توجه به پدافند غیرعامل برای پایداری و تاب آوری شهری در رویارویی با رخدادهای طبیعی، بیان کرد: انتظار می‌ رود تا نظام مهندسی بصورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی‌ ها ورود کند و سهم و نقش خود را برای همکاری در مناطق سیل‌زده ایفا نماید.

دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت

دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت

معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی  برای ورود به ارزیابی و نظارت بر مسیلها و بازسازیها دعوت کرد

وی در جلسه تخصصی درس‌ هایی از سیل‌ های اخیر در حوزه راه، ساختمان و شهرسازی با اشاره به این که سیلاب اخیر جزو رخدادهای نادر در کشور بوده است، ادامه داد: از نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که در کنار عوامل اجرایی، پژوهشگران و متخصصان نیز در زمان رخداد سیلاب در استانهای سیل زده حضور بهم رساندند و این نشان از مدیریت یک‌پارچه در هنگام بروز مخاطرات طبیعی دارد.
حسینی، به ماموریت خود به پل‌دختر و معمولان اشاره کرد و گفت: میزان تخریب‌ها در پل‌دختر و معمولان بیش از حد انتظار بود. رانش و لغزش زمین و میزان تخریب ‌ها در آن منطقه خیلی گسترده بود و واحدهای مسکونی بی ‌شماری نیز که در حریم و بستر رودخانه‌ها بودند بطور کلی تخریب شدند، همه آن ها حاکی از این مطلب بودند که ضرورت دارد تا موضوع پدافند غیرعامل بیش از گذشته مورد توجه و دقت‌نظر مسئولان قرار بگیرد.
حسینی، نوسازی و بهسازی مدارس را پس از زمین لرزه های مخرب سالیان گذشته از نمونه های قابل قبول و قابل دفاع مهندسی در سالهای اخیر ذکر کرد و افزود: جامعه مهندسی کشور نشان داده است که توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه را در مخاطرات طبیعی دارد که نمونه آن بهسازی و نوسازی برخی از مدارس در مناطق مستعد زلزله است.

دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت

وی، هم‌چنین در بخشی از اظهارات خود افزود: جامعه مهندسی جامعه فاخری است و استادان بین المللی و تراز اول بسیار و در عین حال دانشجویان و فارغ التحصیلان قابلی داریم که باید از آن ها در مورد بازسازیها نهایت بهره را ببریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: نظام مهندسی و جامعه مهندسی بصورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازیها ورود کند و سهم خود را در همدردی با مردم سیل زده ایفا نماید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۸
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0