ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی

ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی

ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی  ، بروکراسی طولانی و معیوب سد راه توسعه صنعت شیلات است

کد خبر: 020605001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ شهریور ۰۲ - ۶:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی  ، بروکراسی طولانی و معیوب سد راه توسعه صنعت شیلات است

ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی

ابراز نگرانی شیلات کهگیلویه و بویراحمد از سنگ اندازی‌های نظام مهندسی دامپزشکی
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد از برخی سنگ اندازی‌ها نظام مهندسی دامپزشکی ابراز نگرانی کرد و افزود: بروکراسی طولانی و معیوب سد راه توسعه صنعت شیلات است.
اسحاق رستمی تصریح کرد: یکی از مشکلات صنعت شیلات در استان تاخیر و سنگ اندازی در روند پاسخ به استعلام‌ها بوده و در واقع نظام مهندسی دامپزشکی نه تنها کمکی به بخش شیلات ندارد، بلکه در صدور و تمدید مجوزها سد راه صنعت شیلات استان بوده و تولیدکننده گاهی به علت بروکراسی پیچیده اداری کلافه می‌شود.
رستمی یکی دیگر از مشکلات صنعت شیلات استان را چارت تشکیلاتی اداره شیلات دانست و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲ هزار تن تولید ماهی اداره‌کل نیست و این در حالی است که استان‌های همانند اردبیل، کرمانشاه که به مراتب تولید کمتری از ما دارند، اداره‌کل هستند.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دو اداره‌‌کل شیلات دارد که یکی در سیستان و دیگری در بلوچستان مستقر بوده است و در واقع یکی از مسائل مهم و مطالبات عمومی فعالان صنعت شیلات در کهگیلویه و بویراحمد ارتقای تشکیلات شیلات استان است.
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان موفق در عرصه شیلات شناخته می‌شود، گفت: شیلات این استان با ۸ نیروی انسانی اداره می‌‍‌شود در حالی که اداره‌کل شیلات استان لرستان با ۷۷ نیرو اداره می‌شود و در تمام شهرستان‌ها هم مدیریت دارد.
رستمی افزود: در سال‌های گذشته این موضوع از سوی مدیران و نمایندگان وقت مجلس پی‌گیری نشد و در حال حاضر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور ویژه به دنبال ارتقای اداره‌کل شیلات استان است و در صورتی که به اداره‌کل ارتقا یابیم، در تقسیم اعتبار ملی و نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است.
وی از آلودگی پنج مزرعه پرورش ماهی به بیماری (V.H.S) و (IPN) خبر داد و افزود: صاحبان مزارع پرورش ماهی باید مراقبت‌های لازم را مدنظر داشته باشند و محیط‌های این مزارع باید مرتب ایزوله باشد.
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارگران مزارع پرورش ماهی از دورهمی‌ و دید و بازدیدهای غیرضروری در محیط مزارع بپرهیزند و باید کفش و لباس‌های آن‌ها بعد از هر رفت و برگشت به مزارع استریل و میکروب‌زدایی گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ شهریور ۰۲
152 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0