استان تهران :

طبق تفاهم نامه امضا شده با نظام مهندسی معدن دپوهای شن و ماسه غرب تهران تا ۲ سال آینده برچیده می شوند

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، گفت: حذف تدریجی دپوهای شن و ماسه در غرب تهران از این ماه آغاز و تا 2 سال آینده به طور کلی جمع آوری خواهند شد.

کد خبر: 1827 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ - ۱۱:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irعلی عبدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران، فعالیت معادن شن و ماسه غرب تهران تا زمان کاهش آلاینده های جوی و عادی شدن وضعیت هوا تعطیل شده اند و این موضوع در بازرسی های این سازمان نیز تایید شد. دپوهای شن و ماسه غرب تهران  برچیده می شوند


وی با بیان اینکه حدود ۸۲ درصد از عوامل تولیدکننده آلاینده های جوی شهر تهران منابع متحرک یا خودروها می باشند، اظهار کرد که بخش چشمگیری از آلودگی هوای تهران نیز متاثر از فعالیت معادن شن و ماسه در غرب تهران و دپوی مصالح ساختمانی در مناطقی از قبیل شهرک قدس است.

دپوهای شن و ماسه غرب تهران برچیده می شوند

سازمان صنعت و معدن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مورد ساماندهی دپوهای شن و ماسه در این مناطق، گفت: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده با سازمان های نظام مهندسی معدن کشور و استان تهران و همچنین انجمن شن و ماسه؛ مقرر شد که دپوهای معدنی این مناطق ساماندهی و دپوهای شن و ماسه نیز جمع آوری و به تدریج کاهش یابند.
به گفته این مسئول، براساس برنامه ریزی انجام شده، فعالیت هایی چون آب پاشی، آسفالت کشی، ایجاد جاده و… در محدوده معادن شن و ماسه با هدف کاهش آلودگی هوا در این مناطق انجام می شود.

دپوهای شن و ماسه غرب تهران  برچیده می شوند

وی گفت: چند سال است که سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجوز بهره برداری از معادن را در منطقه غرب تهران به دلیل اینکه از عوامل آلودگی هوای شهر تهران هستند، تمدید نکرده است.
عبدی افزود: شرکت آب منطقه ای تهران نیز از ادامه فعالیت ۴۲ معدن شن و ماسه در شهر تهران از جمله در منطقه ۱۸ شهرداری و محدوده فرحزاد جلوگیری کرد.
وی در مورد ساماندهی بهره برداری از معادن شن و ماسه شهر قدس، گفت: با هماهنگی شرکت آب منطقه ای تهران، توافق کرده ایم که پس از بررسی های کارشناسی در خصوص نحوه برداشت از بستر رودخانه ها و محل هایی که شن و ماسه دارند تصمیم گیری شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، افزود: با مشخص شدن نتیجه بررسی های کارشناسان این سازمان، از مجموع ۴۰ معدن شن و ماسه آبرفتی شهر قدس، مجوز فعالیت ۳۵ معدن متوقف شد.
وی با اشاره به فعالیت افزون بر ۱۰۰ معدن شن و ماسه در غرب تهران، اظهار کرد که در حال حاضر در سطح شهر فقط ۳۵ معدن در شهرقدس (قلعه حسن خان) فعال هستند.

دپوهای شن و ماسه غرب تهران  برچیده می شوند

عبدی افزود: میزان فعالیت همین تعداد باقیمانده از معادن شن و ماسه نیز به دلیل رکود بازار ساخت و ساز مسکن به نصف تقلیل یافته است.
کیفیت هوای تهران در هفت روز گذشته با توجه به افزایش میزان آلاینده، در شرایط ناسالم برای همه و یا برای گروههای حساس قرار داشته است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

دپوهای شن و ماسه غرب تهران  برچیده می شوند

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آبان ۹۵
1377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0