قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی در بخش معدن و صنایع معدنی برخلاف تحریم ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی در بخش معدن و صنایع معدنی برخلاف تحریم

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: امروز در شرایط تحریم دشمن برای توقف فعالیت‌ها و انزوای کشور در عرصه بین‌المللی تلاش می‌ کند، ولی بخش معدن و صنایع معدنی با پویایی پیش می ‌رود و اکنون دو قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری میلیاردی در این بخش آماده شده است.

کد خبر: 191002003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مهر ۹۸ - ۹:۴۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: امروز در شرایط تحریم دشمن برای توقف فعالیت‌ها و انزوای کشور در عرصه بین‌المللی تلاش می‌ کند، ولی بخش معدن و صنایع معدنی با پویایی پیش می ‌رود و اکنون دو قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری میلیاردی در این بخش آماده شده است.

قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی در بخش معدن و صنایع معدنی برخلاف تحریم

قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی در بخش معدن و صنایع معدنی برخلاف تحریم

قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی  در بخش معدن و صنایع معدنی برخلاف تحریم

داریوش اسماعیلی ظهر ۳ شنبه در جلسه خبری به خبرنگاران، تصریح کرد: ارزش مجموع قراردادهای یاد شده به نه میلیارد تومان میرسد و این امر در چارچوب رویکرد سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی دنبال می گردد.

هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری

اسماعیلی ضمن اعلام خبر برپایی هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی از پانزدهم تا هفدهم مهر ماه جاری در محل مصلی امام خمینی (رحمه الله) گفت: مشارکت بیش از هجده کشور جهان و یا نمایندگان رسمی آن ها در ایران از جمله ایتالیا، آلمان، روسیه، اسپانیا، لهستان، کانادا، آفریقای جنوبی، ترکیه قطعی شده و بالغ بر بیست سفیر یا دیپلمات‌های برجسته مقیم تهران در این نمایشگاه حاضر میشوند و این نمایشگاه به شکل مشترک با انجمن متالورژی و ریخته گری و با مشارکت شرکت همایش پارس برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: محور اصلی فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن ایران جلب و جذب سرمایه گذاری در بخش معدن وصنایع معدنی است و در کنار آن حفظ و صیانت از مواد معدنی (طبق گرداوری و به روز رسانی نظامنامه ها و شیوه نامه ها و بهره گیری از مسئولان فنی) و نیز هوشمند سازی محورهای اصلی فعالیت این سازمان محسوب می گردد.

به گفته اسماعیلی، هریک از محورهای مزبور سی تا سی و پنج درصد از توانمندی و کارایی این سازمان را به خود اختصاص میدهد و اکنون که حجم دو هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در هر بخش اقتصادی میتواند آثار مخربی بدنبال داشته باشد، بخش قابل توجهی از این نقدینگی در بخش معدن و صنایع معدنی میتواند جذب و منشا اثر باشد.

وضع عوارض بر صادرات

وی در ارتباط با برنامه اخذ عوارض بیست و پنج درصدی از صادرات مواد خام معدنی که از یکم مهرماه جاری با ابلاغ به گمرکات کشور شکل اجرایی به خود گرفت، تصریح کرد: موضوع اخذ عوارض در چارچوب صیانت از مواد معدنی کشور و تامین صنایع به مورد اجرا گذاشته شد.

اسماعیلی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران از این سیاست حمایت و پشتیبانی میکند، ولی در شکل اجرا جای بحث وجود دارد که نباید برای تمامی مواد معدنی اخذ بیست و پنج درصد انجام گردد و در این ارتباط با وزارت صنعت، سرگرم رایزنی هستیم.

شکل گیری شورای مشورتی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، از برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت برای شکل گیری شورای مشورتی بخش معدن وصنایع معدنی خبر داد که برخلاف شورای‌عالی معادن که نقش تصمیم گیرنده دارد، جنبه مشورتی خواهد داشت و در پیاده سازی برنامه ها و کارهای اثرگذار در این بخش کمک کند.

برپایی ششصد دوره آموزشی ویژه معدن‌کاران

وی گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده با سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اکنون در قالب قرارداد، برپایی ششصد دوره آموزشی برای معدنکاران بخش خصوصی طراحی شده که میتواند در ارتقای عملکرد این بخش نقش موثری داشته باشد.

قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی در بخش معدن و صنایع معدنی برخلاف تحریم

هم‌چنین تفاهم‌نامه های پژوهشی نیز با این سازمان به مرحله قرارداد نزدیک شده، اما نهایی نیست.

هوشمند سازی نظام مهندسی معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ارتباط با برنامه هوشمند سازی فعالیتهای این سازمان هم بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا اواخر آبان ماه سال جاری یا آذر، پنج فرآیند سازمان نظام مهندسی معدن ایران به شیوه هوشمند ارایه می گردد که قرار است در ۴ استان کشور در قالب آزمایشی پیاده سازی گردد، سپس به کل سی و یک استان تعمیم پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی افزود: از این پس، اقداماتی مانند صدور پروانه اشتغال، تاییدیه مسئول فنی و ثبت نام بدون حضور فیزیکی و از طریق سامانه های آنلاین انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۹۸
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0