از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی در گردهمایی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در معدن عنوان گردید

از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران صنایع معدنی را مقاوم‌ترین صنعت کشور در برابر تحریم‌ ها توصیف کرد و هم‌چنین از برنامه‌ ریزی برای اکتشاف سیصد هزار کیلومتر در سال جاری خبر داد که بخشی از آن شروع شده است.

کد خبر: 191007007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ - ۱۲:۴۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران صنایع معدنی را مقاوم‌ترین صنعت کشور در برابر تحریم‌ ها توصیف کرد و هم‌چنین از برنامه‌ ریزی برای اکتشاف سیصد هزار کیلومتر در سال جاری خبر داد که بخشی از آن شروع شده است.

از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی

از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی

از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر  دروس معدنی

امروز (دوشنبه) آیین افتتاح «هشتمین همایش بین‌المللی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران» با حضور هجده کشور جهان در ۳ بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری همراه با نمایشگاه جانبی با مشارکت صد و سی شرکت داخلی و خارجی، با حضور مقامات مختلف دولتی و بخش خصوصی برگزار گردید.

این رویداد معدنی از طرف سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌گردد و کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند در آن حضور و مشارکت دارند.

در ابتدای این گردهمایی، داریوش اسماعیلی – ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران – با عنوان این ‌که این گردهمایی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران، انجمن علمی ریخته گران و انجمن مهندسی و مواد ایران برگزار گردیده، گفت: امروز باید به این مسئله بپردازیم که وضعیت اقتصادی کشور در چه وضعیتی است و راه حل مشکلات چیست.

اسماعیلی، مشکل اصلی اقتصاد کشور را اتکا و وابستگی به نفت دانست و ادامه داد: با وجود نفت، تمام منابع و داشته ‌های کشور را نادیده گرفتیم. معدن می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد، ولی به این شرط که مسئولان ما این موضوع را بپذیرند.

وی با عنوان این‌ که اکتشاف در کشور مغفول مانده، تصریح کرد: باید جوان‌ های صاحب ایده بیش‌تر از بیش به میدان بیایند.

وی در ادامه حفظ و صیانت از مواد معدنی، هوشمندسازی و ایفای نقش اقتصاد معدنی در اقتصاد کشور را ۳ محور اصلی سازمان نظام مهندسی عنوان کرد.

انعقاد قرار داد با ایمیدرو برای جذب نقدینگی

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران با اشاره به وجود حجم عظیم نقدینگی در کشور که بصورت مقطعی به سمت کالای مشخص جاری و منجر به افزایش قیمت آن می‌ شود، افزود: حجم عظیمی از نقدینگی کشور امکان هدایت به سمت معدن و صنایع معدنی را دارد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با شرکت گسترش و نوسازی صنایع معدنی (ایمیدرو) تهیه شده که در هفته آینده تبدیل به قرارداد می‌ شود و قدم‌های جدی در این زمینه برداشته می ‌شود.

ضرورت تغییر سرفصل دروس مهندسی معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران با اشاره به ضرورت اصلاح سرفصل‌ های دروس بخش معدن، افزود: سرفصل‌ های دروسی که امروز در برخی دانشگاه‌ ها تدریس می‌گردد، در بخش معدن، متالوژی و نقشه برداری متناسب با نیازهای بخش معدن نیست و ما به دنبال به روز کردن سرفصل‌ های دروس دانشگاهی با کمک وزارت علوم هستیم.

براساس مصوبه مجلس بخشی از حقوق دولتی می ‌تواند صرف پژوهش گردد

اسماعیلی عنوان کرد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تسهیلاتی برای پژوهش در بخش معدن در نظر گرفته شده که براساس آن تا بیست درصد از حقوق دولتی برای معادنی که در بخش پژوهش تمرکز دارند، بخشیده خواهد شد. هم‌چنین بهره بردار می ‌تواند تا ده درصد حقوق دولتی را صرف تحقیق و پژوهش کند.

از وام‌ های کم بهره برای معدنی‌ ها تا تغییر دروس معدنی

وی با عنوان این ‌که بخش معدن هنوز باور ندارد که پژوهش می‌ تواند به ارتقا و افزایش درآمد این حوزه کمک کند و بهمین علت تا به حال از طرح هزینه حقوق دولتی در پژوهش استقبال زیادی نشده است، گفت: سازمان نظام مهندسی ایران بدنبال این است که بین دانشگاه و معدن اتصال ایجاد کند تا مشکلات بخش معدن در دانشگاه ‌ها و از طرف صاحبان دانش شناسایی گردد.

افزایش سرمایه صندوق حمایت از بیمه محصولات معدنی

اسماعیلی در خاتمه از افزایش سرمایه صندوق حمایت از بیمه محصولات معدنی به پانصد هزار میلیارد خبر داد و گفت که این صندوق می‌ تواند تا سه هزار میلیارد تومان وام کم‌بهره به معدنی ‌ها پرداخت کند.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۸
770 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0