ارائه راهکار برای احیای صد و سه معدن غیرفعالامکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان داشت:

امکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی

هشتمین گردهمایی و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌ های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با حضور مقامات کشوری و روسای سازمان ‌ها، انجمن‌ ها و اتحادیه‌ های مرتبط در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله) گشایش یافت.

کد خبر: 191007006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ - ۱۲:۳۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هشتمین گردهمایی و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌ های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با حضور مقامات کشوری و روسای سازمان ‌ها، انجمن‌ ها و اتحادیه‌ های مرتبط در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله) گشایش یافت.

امکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی

امکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی

امکان هدایت نقدینگی به سمت  معدن و صنایع معدنی/ جوان ‌های صاحب ایده به میدان بیایند

داریوش اسماعیلی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این افتتاحیه اظهار داشت: این گردهمایی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران، انجمن علمی ریخته گران و انجمن مهندسی و مواد ایران برگزار گردیده است.

اسماعیلی گفت: امروز باید بررسی کرد که وضعیت اقتصادی کشور چگونه است و راه حل آن مشکلات چیست، اصلی‌ ترین مشکل اقتصاد ما اتکا و وابستگی به نفت است چرا که تمام منابع و داشته های کشور را با وجود نفت نادیده گرفتیم.

اسماعیلی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که معدن می ‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد البته این جایگزینی به شرط پذیرفتن مسئولین ما است.

وی با عنوان این که اکتشاف در کشور مغفول مانده است، گفت: باید جوان ‌های صاحب ایده بیشتر از بیش به میدان بیایند.

اسماعیلی حفظ و صیانت از مواد معدنی، هوشمندسازی و تصمیم سازی و ایفای نقش این سازمان در اقتصاد معدنی و نقش دادن در اقتصاد ملی کشور را  سه محور اصلی سازمان نظام مهندسی دانست.

وی معتقد است حجم عظیمی از نقدینگی کشور امکان هدایت به سمت معدن و صنایع معدنی را دارد.

وی تصریح کرد: از زمانی که فهمیدیم صاحب چاه نفت هستیم، هر چه داشتیم کنار گذاشتیم و این اتکا سبب شد که فکر، ایده و دانشمندان خود را فراموش کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: باید اعتقاد به ایجاد واحدهای فرآوری را مورد توجه قرار دهیم زیرا در اینصورت معدن می ‌تواند نقش اصلی در اقتصاد کشور را بازی کند.

امکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی

هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2019) و هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat2019) که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های معدنی و صنعتی کشور و خاورمیانه محسوب می‌گردد با حضور بیش از صد و سی شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی از هجده کشور که به طور مستقیم و یا نمایندگان آن ها از کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند برگزار می گردد.

این گردهمایی و نمایشگاه در ۳ بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برپا خواهد شد و در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه گذار، موسسات مالی، اعتباری و مهندسین مشاور مشارکت دارند.

هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه هم‌چنین هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی با ارائه بیش از هفتصد و پنجاه مقاله در هفت محور مواد مهندسی، متالورژی فیزیکی، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی، ریخته گری و انجماد، شبیه‌سازی، مدیریت راهبردی و محیط‌زیست و با حضور استادان دانشگاه‌ ها، محققان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد.

هشتمین گردهمایی و نمایشگاه بین‌المللی فرصت ‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا هفده مهر ماه هر روز از ساعت ده تا هفده در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله) آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۸
828 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0