ارائه راهکار برای احیای صد و سه معدن غیرفعالامکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن

ارائه راهکار برای احیای صد و سه معدن غیرفعال

ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشخیص راه کار برای احیای صد و سه معدن غیرفعال و فعال شدن ده معدن در جریان اجرای برنامه احیای معادن غیرفعال خبر داد.

کد خبر: 191007009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ - ۳:۴۵ ب.ظ

​به گزارش خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشخیص راه کار برای احیای صد و سه معدن غیرفعال و فعال شدن ده معدن در جریان اجرای برنامه احیای معادن غیرفعال خبر داد.

ارائه راهکار برای احیای صد و سه معدن غیرفعالامکان هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی

ارائه راهکار برای احیای صد و سه معدن غیرفعال

ارائه راهکار برای احیای صد و سه  معدن غیرفعال

امروز (۲ شنبه) آیین شروع «هشتمین همایش بین‌المللی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران» با حضور هجده کشور جهان در ۳ بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری همراه با نمایشگاه جانبی با مشارکت صد و سه شرکت داخلی و خارجی، با حضور مقامات مختلف دولتی و بخش خصوصی در محل شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله) برگزار گردید.

این رویداد معدنی از طرف سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌گردد و کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند در آن حضور و مشارکت دارند.

در این افتتاحیه، خداداد غریب پور – ریاست هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)-، با عنوان این‌ که رخدادهای بخش معدن و صنایع معدنی در کشور زیاد شده که نشان می‌ دهد به این مهم پرداخته و ضرورت اثبات شده، عنوان داشت: در مس، طلا و سایر موادمعدنی ظرفیت بالقوه زیادی داریم و دسترسی به آب‌های آزاد و نیروی انسانی مزیت نسبی کشور ماست.

غریب پور گفت: علی‌رغم تحریم ‌ها، امسال رشد خوبی در بخش معدن به ثبت رسید. برای مثال فروش مس در نیمه اول امسال به اندازه فروش سالانه این محصول بوده و صادرات رشد قابل توجهی در بخش معدن و صنایع معدنی داشته است.

وی، شاخص ‌های بخش معدن و صنایع معدنی را مثبت توصیف کرد و افزود: با توجه به وجود معادن غیر فعال در کشور، احیا معادن کوچک را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دادیم که تا به حال برای راه‌اندازی صد و سه معدن راهکار عملیاتی ارائه شده که ده مورد از اینها فعال شده‌اند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: سودآوری، یعنی نگاه بلند مدت را بر سوددهی ارجح می ‌دانیم و با تمرکز بر افزایش سرمایه برای پروژه ‌های بزرگ به سمت سودآوری رفتیم. هم‌چنین با تعریف مدل توسعه  درون خود صنایع این افزایش سرمایه شرکت ‌های راکد را فعال خواهد کرد.

ارائه راهکار برای احیای صد و سه معدن غیرفعال

این مقام مسئول با عنوان این‌ که بخش معدن و صنایع معدنی درون خود مولد سرمایه شده است، یاد آور شد: در بعد پژوهش و فناوری، با تمام ارگان ‌ها و سازمان ‌هایی که می ‌توانیم کار پژوهشی انجام دهیم، همکاری می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی استارت‌آپ معدنی هستیم.

غریب پور در خاتمه با عنوان این‌ که طرح‌های پژوهشی راه خود را به صنعت پیدا کرده‌اند، ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی در کنار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و در زیرساخت ‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد.

هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت ‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا هفدهم مهر ماه هر روز از ساعت ده تا هفده در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله) دایر است.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۸
816 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0