اشتغال‌زایی برای بیست و پنج هزار نفر با فعال‌سازی معادن معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

اشتغال‌زایی برای بیست و پنج هزار نفر با فعال‌سازی معادن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ظرفیت پیش‌بینی شده اکتشاف معدنی پارسال دویست و هفتاد هزار کیلومتر بود که امسال به سیصد و ده هزار کیلومتر مربع افزایش می ‌یابد.

کد خبر: 191007008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ - ۱:۰۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ظرفیت پیش‌بینی شده اکتشاف معدنی پارسال دویست و هفتاد هزار کیلومتر بود که امسال به سیصد و ده هزار کیلومتر مربع افزایش می ‌یابد.

اشتغال‌زایی برای بیست و پنج هزار نفر با فعال‌سازی معادن

اشتغال‌زایی برای بیست و پنج هزار نفر با فعال‌سازی معادن

اشتغال‌زایی برای بیست و پنج هزار نفر  با فعال‌سازی معادن

«خداداد غریب پور» روز ۲ شنبه در هشتمین همایش بین‌المللی فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری معدن و صنایع معدنی ایران در مصلی امام خمینی (رحمه الله)، تصریح کرد: بررسی عملکرد بخش معدن و صنایع معدنی در مدت ۵ ماهه اول سال جاری نشان‌دهنده رشد در زمینه تولید فولاد، مس، گندله و کنسانتره است.

به گفته ریاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) امسال یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده بمنظور رونق بخشیدن به فعالیت ‌های معدنی، اجرای طرح فعال‌ سازی معادن کوچک مقیاس است که فعال‌سازی صد و پنجاه معدن با زمینه اشتغال سه هزار نفر به شکل جدی دنبال می‌گردد.

غریب پور، برنامه افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه ‌گذاری فعالیت‌ های معدنی را از دیگر برنامه‌های حمایت و پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی در این عرصه اعلام کرد که امسال رقم سیصد و پنجاه میلیارد تومان پیش‌بینی شده و برای سال نود و نه به رقم پانصد میلیارد تومان خواهد رسید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس را برای پانصد معدن در دوره پنج ساله دنبال می‌ کند که انتظار دارد سبب اشتغال بیست و پنج هزار نفر شود.

هم‌چنین در این گردهمایی «داریوش اسماعیلی» ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران، بیان کرد: تعیین بیست درصد از میزان حقوق دولتی معادن برای تمرکز بر روی پژوهش توسط هر یک از بهره برداران معدنی، نقش مهم تحقیق و پژوهش در فعالیت‌ های معدنی را نشان می‌ دهد.

اشتغال‌زایی برای بیست و پنج هزار نفر با فعال‌سازی معادن

اسماعیلی ادامه داد: سالیانه به طور متوسط یک هزار و پانصد میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به خزانه دولت واریز می‌گردد و چنان چه سیصد میلیارد تومان از این رقم صرف پژوهش شود، نقش موثری در رشد فعالیت‌ های معدنی خواهد داشت.

اسماعیلی گفت: امروز در حالی‌که دشمن با تحریم ‌های ظالمانه قصد انزوا و ضربه به اقتصاد کشورمان را دارد، شاهد رشد تولیدات در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم، بگونه‌ای که اثر تحریم‌ ها را به صفر می ‌رسانیم.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی با برنامه و تدوین قوانین لازم، نقدینگی سرگردان جامعه را که بالغ بر دو هزار هزار میلیارد تومان برآورد شده به سمت معدن هدایت کنند، تا با این اقدام رونق تولید و اشتغال را در کشور دامن بزنند.

منبع: گسترش نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۸
821 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0