شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

برکناری مسئول روابط عمومی شورای مرکزی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از برکناری مسئول روابط عمومی این سازمان از ابتدای سال جدید خبر داد و گفت: جایگاه روابط عمومی در نظام مهندسی کشور بازسازی می گردد.

کد خبر: 970123007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ فروردین ۹۷ - ۱:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از برکناری مسئول روابط عمومی این سازمان از ابتدای سال جدید خبر داد و گفت: جایگاه روابط عمومی در نظام مهندسی کشور بازسازی می گردد.

برکناری مسئول روابط عمومی شورای مرکزی

برکناری مسئول روابط عمومی شورای مرکزی

مسئول روابط عمومی شورای مرکزی برکنار گردید

فرج اله رجبی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به انتخاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان بیان داشت: در این مسیر پیش از این که به فکر انتخاب شخص باشیم بدنبال ایجاد یک ساختار منسجم برای روابط عمومی هستیم ؛ دغدغه ما ایجاد ساختاری برای روابط عمومی را دارد که بتواند پاسخ گوی نیازهای سازمان باشد.
رجبی ضمن اشاره به این موضوع که افرادی را برای این سمت در نظر گرفته است و یا به وی معرفی شده اند، ادامه داد: مسئله اصلی برای انتخاب و انتصاب مسئول روابط عمومی سازمان، توان مدیریتی آن شخص در ایجاد یک سیستم پویا، پاسخ گو و شفاف اطلاع رسانی برای سازمان است که علاوه بر این که بتواند حاشیه های سازمان را مرتفع سازد خود نیز برای سازمان حاشیه سازی نکند.
قابل ذکر که تجارب چند سال گذشته به خوبی نشان داده که حضور افرادی بعنوان مسئول روابط عمومی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور که اولا به این جایگاه بعنوان شغل دوم و سوم خود نگاه می ‌کنند و وقت و تمرکز کافی برای این مسولیت مهم نمیگذارند و دوما در تهران ساکن نبوده و در هفته چند روز بیش تر در سازمان حضور ندارند و بیش تر به فکر تهیه بلیط پرواز برگشت به محل سکونت خود هستند چالشی جدی برای سازمان بوده است که سبب شده امر اطلاع رسانی در سازمان با خلا جدی روبرو گردد.
نکته مهم دیگری که میتواند در ارتقای جایگاه روابط عمومی سازمان نقش داشته باشد استفاده از افراد متخصص و توانمند در این مسئولیت مهم است چرا که رشته روابط عمومی، علوم ارتباطات، مدیریت رسانه و روزنامه نگاری بعنوان علومی تخصصی نیازمند دانش آموزی و کسب تجربه در سطوح عالی بوده و به صرف این که شخصی توانایی نگارش یک یادداشت را دارد نمیتواند نقش مدیر روابط عمومی سازمانی چنین بزرگ را بعهده گیرد.

برکناری مسئول روابط عمومی شورای مرکزی

در واقع همان گونه که در امر ساخت و ساز بر ضرورت بکار گیری مجری ذیصلاح تاکید می گردد در بخش روابط عمومی نیز باید فردی انتخاب گردد که از نظر تحصیلات و تجربه، ذی ‌صلاح در امر روابط عمومی باشد در غیر اینصورت در روابط عمومی سازمان مجددا بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید.
از اینرو انتخاب یکی از اعضای سازمانهای نظام مهندسی برای این سمت ضمن این که دانش و تخصص آکادمیک لازم در زمینه علوم ارتباطات و روابط عمومی را ندارد با توجه به در پیش بودن انتخابات نظام مهندسی میتواند تعارض منافع ایجاد کند.
با توجه به تاکید رئیس سازمان بر ایجاد ساختاری منسجم برای روابط عمومی بنظر می ‌رسد در این دوره سازمان می ‌تواند شاهد حضور فردی متخصص در این سمت باشد که علاوه بر این که خود هیچ منافعی در بخش فنی و حرفه ای سازمان ندارد بتواند یک روابط عمومی ساختارمند را برای سازمان پی‌ ریزی کند که بخوبی پاسخگوی نیازهای سازمان و اعضا باشد و تعامل مناسبی را نیز با نهادهای مرتبط و رسانه ها ایجاد کند.
منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۷
873 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0