کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی آشنا گردند نماینده قم در مجلس شورای اسلامی

کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی آشنا گردند

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آشنایی کشاورزان این استان به قوانین و سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بخشی از کشاورزان صیفی کار به علت آگاه نبودن از این قوانین هم اکنون ورشکسته هستند.

کد خبر: 960914015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶ - ۳:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آشنایی کشاورزان این استان به قوانین و سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بخشی از کشاورزان صیفی کار به علت آگاه نبودن از این قوانین هم اکنون ورشکسته هستند.کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی آشنا گردند

کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی آشنا گردند

کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی آشنا گردند

کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت  جهاد کشاورزی آشنا گردند

احمد امیرآبادی فراهانی روز ۳ شنبه در هشتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم درتالار امام جواد(علیه السلام) استانداری، با تاکید بر اهتمام سازمان جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه کشاورزان، گفت: برخی از کشاورزان بدون هیچگونه اطلاعی از سیاستهای صادراتی دولت ، اقدام به سرمایه گذاری در زمینهای زراعی بمنظور کشت صیفی نمودند، ولی برای عرضه و صادرات محصولات خود به علت برخی مغایرتهای قانونی که ناشی از بی اطلاعی از قوانین بوده دچار خسارتهای شدید شدند.
امیر آبادی فراهانی با اعلام این که برخی کشاورزان هر ساله با هدف درآمد بیش تر اقدام به تولید یک نوع خاصی از محصولهای کشاورزی میکنند، تصریح کرد: باید با بالا بردن سطح آگاهیهای تولیدکنندگان از ضرر و زیانهایی که ممکن است به آن دچار شوند، جلوگیری کنیم.
وی هم چنین با بیان اینکه برغم مشکل کمبود آب که یک مشکل ملی است، در این استان معضل حادی در زمینه کشاورزی نداریم، عنوان کرد: در سالهای اخیر سازمان جهاد کشاورزی قم با اتخاذ تدابیر لازم در زمینه اصلاح الگوی کشت و ایجاد ممنوعیت برای کاشت محصولات با مصرف آب زیاد، مشکلهای موجود در تامین آب مورد نیاز این حوزه را رفع کرده است.
کل اراضی قابل کشت قم معادل صد و چهار هزار و هفتصد و سی هکتار است که مجموع کشت سبز این استان شامل بیست هزار هکتار باغ و چهل و دو هزار هکتار زراعت شامل هفده هزار و پانصد و سی و یک هکتار کشت جو، پنج هزار و ششصد و هفتاد و پنج هکتار کشت گندم آبی، دو هزار و سیصد و چهل و شش هکتار کشت کلزا و مابقی سطح زیر کشت بمحصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی جات اختصاص دارد.

کشاورزان قم باید با سیاستهای صادراتی وزارت جهاد کشاورزی آشنا گردند


طبق برنامه ریزیهای انجام شده در آینده نزدیک بیش از نود درصد زمینهای کشاورزی استان بصورت قطره ای و با استفاده از نوار تیپ، آبیاری خواهد شد و از این طریق میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان قم بیش از پنجاه درصد کاهش خواهد یافت.
دولت برای ترویج استفاده از روشهای آبیاری نوین و تحت فشار در مزارع کشاورزی استان قم، تا هشتاد و پنج درصد هزینه انجام کار را تا سقف هفتاد میلیون ریال بصورت تسهیلات بانکی بلاعوض به کشاورزان پرداخت میکند.
** سید مهدی صادقی استاندار قم نیز دراین نشست با بیان اینکه اعتبارهای مصوب شده سال نود و پنج برای جبران خسارتهای بخش کشاورزی هم چنان واگذار نشده است، خواستار پی گیری این موضوع از طریق ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور شد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۶
1116 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0