استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور مدیرکل اداره استاندارد استان یزد

شرکتهای بازرسی فرآورده های ساختمانی تشکیل می گردند

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد بیان کرد: برای اولین باردر کشور، شرکتهای بازرسی و نمونه برداری مصالح و فراورده های ساختمانی، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تشکیل میشوند.

کد خبر: 960706010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ مهر ۹۶ - ۶:۲۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد بیان کرد: برای اولین باردر کشور، شرکتهای بازرسی و نمونه برداری مصالح و فراورده های ساختمانی، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تشکیل میشوند.تشکیل شرکتهای بازرسی فرآورده های ساختمانی

تشکیل شرکتهای بازرسی فرآورده های ساختمانی

تشکیل شرکتهای بازرسی فرآورده های ساختمانی

شرکتهای بازرسی فرآورده های  ساختمانی تشکیل می گردند

محمد حسین ماجدی اردکانی گفت: طبق توافق صورت گرفته، سازمان نظام مهندسی ساختمان در هر شهرستانی که صلاح بداند و الزام داشته باشد نسبت به تجمیع کارشناسین مرتبط و تشکیل شرکتهای بازرسی و نمونه برداری در حوزه امور عمرانی و ساختمانی اقدام و اداره کل استاندارد استان یزد پرونده های دریافتی را جهت تایید و در نهایت صدور گواهی نامه تایید صلاحیت شرکتهای موصوف به مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ارسال میدارد.
ماجدی عنوان کرد: تشکیل این شرکتها موجب میشود، دایره نظارت برای همه ی متولیان استاندارد و کیفیت وسیعتر شده و کارگاهها وکارخانه هایی که مبادرت به تولید غیر استاندارد در حوزه امور عمرانی و ساختمانی مینمایند احصائ و به اداره کل استاندارد استان یزد جهت پی گیریهای بعدی اعم از اطلاع رسانی، فرهنگ سازی وحقوقی معرفی، که قطعا این اداره کل در چارچوب قوانین و مقررات علیه واحد های متخلف که موارد تخلف آنها احراز گردیده اقامه دعوا مینماید.
وی ادامه داد: امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، که استاندارد و دیگر ارگانها، نهادها و تشکلها می توانند ایفاگر نقشهای خیلی مهم و موثری جهت تحقق این شعار باشند. لذا همکاری و همراهی تشکلهایی همچون سازمان نظام مهندسی ساختمان با مشارکت در آموزش، نشر و گرداوری استاندارد های مربوط به صنعت ساختمان و هم چنین صنعت آسانسور که از حساسیت ویژه ایی برخوردار هست میتواند خیلی کارگشا باشد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد دربخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، ضمن تشریح وضعیت کیفی واحد های تولیدی شن،ماسه و بتن آماده در استان افزود: محصولات مذکور، از سال هشتاد و یک مشمول استاندارد اجباری واقع شده اند و به علت اهمیتی که در ساخت و ساز دارند، اداره کل استاندارد استان یزد با نمونه برداری از محل مصرف بتن و در صورت ضرورت، مقایسه نتایج آن با نمونه های برداشته شده از محل تولید موافق بوده و آمادگی کامل دارد نمونه برداری را تا ۲ نوبت در سال هم انجام دهد.

تشکیل شرکتهای بازرسی فرآورده های ساختمانی


ماجدی تاکید کرد: واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتن استان یزد با همکاری انجمن صنفی مربوط،بهترین وضعیت را از لحاظ اقدامات کنترلی در کل کشور دارند و با آموزشهای ارائه شده به تولید کنندگان خوشبختانه روند کیفیت رو به رشد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد هم در این جلسه، اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه با نظارت و مشارکتی که بر حسن انجام امور ومسئولیتها، بمنظور ارتقای سطح کیفی واحد های تولیدی صنعت ساختمان استان خواهیم داشت.
علیرضا فرشید گفت: مطمئنیم که این تشکل بازوی نیرومندی برای اداره کل استاندارد استان یزد جهت تحقق بند بیست و چهار اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری خواهد بود.
منبع : قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۹۶
1204 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0