رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت:

برگزاری ۴۵۶ دوره آموزشی برای بهره برداران نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان در راستای فعالیت های ستاد احیای دریاچه ارومیه 456 دوره آموزشی برای 150 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار کرده است.

کد خبر: 960506036 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آبان ۹۵ - ۶:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،شهرام شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد به مدت ۱۰ هزار و ۴۰۴ نفرروز در قالب دوره های سامانه های نوین آبیاری و ترویجی و مهارتی آموزش های لازم را فرا گرفته اند. و همچنین  برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران  نظام مهندسی کشاورزی انجام شد.
وی اظهار کرد: در این دوره ها بهره برداران و کشاورزان حوزه آبریز دریاچه ارومیه از جمله با روش های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار، توسعه کاشت محصولات با نیاز آبی کم، اصلاح الگوی کشت، تثبیت شن های روان و بیان زدائی، ساماندهی مدیریت چرا، اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی و تبعات خشکی این دریاچه آشنا شدند.


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این دوره ها در قالب قرارداد این سازمان با ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار می شود، یادآور شد: این سازمان در این راستا علاوه بر برگزاری این دوره ها اقدام به تهیه و توزیع بسته های آموزشی شامل ۳ هزار و ۵۰۰ جلد دفترچه تخصصی، ۵ هزار نسخه بروشور و ۱۵۰ بنر آموزشی و ترویجی کرده است.
شفیعی، با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی  دارای ۱۳ هزار عضو حقیقی برای ارائه آموزش های لازم به بهره برداران کشاورزی استان است، ادامه داد: برای برگزاری این دوره ها حدود ۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

** ۹۵ درصد بهره برداران بخش کشاورزی استان کم سواد یا بی سواد هستند

برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران نظام مهندسی کشاورزی

نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد بهره برداران بخش کشاورزی استان کم سواد یا بی سواد هستند، گفت: هم اکنون حدود ۳۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی در استان وجود دارد.
شفیعی، افزود: آگاه سازی بهره برداران از اثرات سوء ناشی از خشکی دریاچه ارومیه نقش به سزایی در تحقق اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه ایفا می کند.  برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران  نظام مهندسی کشاورزی.
وی خرد و کوچک بودن اراضی کشاورزی، نبود تعاونی های تولید برای یکپارچه سازی اراضی، ناآشنایی دانش آموختگان کشاورزی با فعالیت های عملی در این بخش و اجرا نشدن صحیح قانون افزایش بهره وری را از عمده مشکلات بخش کشاورزی اعلام کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در صورت اجرای صحیح قوانین مصوب مجلس در بخش کشاورزی بخش عمده ای از مشکلات این عرصه رفع می شود، یادآوری کرد: برای ۸۰ تا ۹۰ درصد بندهای قوانین مجلس در بخش کشاورزی، در دولت های گذشته و این دولت دستورالعمل اجرایی نوشته نشده است.

شفیعی، ادامه داد: اگر تک تک بندهای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی عملی شود یک نفر دانش آموخته بخش کشاورزی در استان بیکار نخواهد ماند.

برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران نظام مهندسی کشاورزی

** سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ایجاد می شود
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دانش آموختگان رشته محیط زیست جزو دانش آموختگان کشاورزی محسوب می شوند، گفت: اخیرا اصلاحیه ای تحت عنوان اصلاحیه قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به مجلس ارایه شده و موضوع محیط زیست نیز به آن اضافه شده است که با تصویب آن، کار این سازمان دوچندان خواهد شد. و همچنین  برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران  نظام مهندسی کشاورزی انجام شد.
شفیعی، اصلی ترین وظیفه این سازمان را بسترسازی و وصل کردن دانش آموختگان بخش کشاورزی و محیط زیست به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون افزایش بهره وری باید بخشی از امورات دستگاه ها به تشکل های خصوصی واگذار شود.
وی با اشاره به تاکیدهای صریح رهبر معظم انقلاب برای استفاده از توان دانش آموختگان کشاورزی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: هم اکنون ۴۷ درصد از امور جهاد کشاورزی، ۶۰ درصد از امور منابع طبیعی و ۵۰ درصد امور محیط زیست قابل واگذاری به بخش خصوصی بوده که مدیران دستگاه های دولتی تفکری برای این کار ندارند و بخش خصوصی را رقیب خود می دانند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۳ هزار نفر دانش آموخته کشاورزی که ۷ هزار نفر آنان جویای کار است و ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش آموخته محیط زیست در استان وجود دارد که استفاده از توان آن ها موجب افزایش بهره وری کمی و کیفی در بخش کشاورزی می شود.  برگزاری دوره آموزشی برای بهره برداران  نظام مهندسی کشاورزی.
شفیعی، خواستار فراهم سازی فرهنگ واگذاری امور دستگاه های دولتی به بخش خصوصی شد.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

برای دیدن برگزاری دوره آموزشی بهره برداران  نظام مهندسی کشاورزی اینجا کلیک کنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۵
1321 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0