کاهش زمان صدور مجوزهای کشاورزی به بیست روز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

کاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌ های اقتصادی بخش کشاورزی به بیست روز

جلسه مشترک سازمان شیلات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای سیاست ‌ها و برنامه ‌های مشترک حوزه آبزیان و هم‌چنین بررسی چالش ‌ها و مشکلات مرتبط با صدور مجوزهای آبزی‌پروری با هدف هم‌افزایی در پیش‌برد اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه، در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار گردید.

کد خبر: 191001001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مهر ۹۸ - ۸:۳۵ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه مشترک سازمان شیلات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای سیاست ‌ها و برنامه ‌های مشترک حوزه آبزیان و هم‌چنین بررسی چالش ‌ها و مشکلات مرتبط با صدور مجوزهای آبزی‌پروری با هدف هم‌افزایی در پیش‌برد اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه، در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار گردید.

کاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌ های اقتصادی بخش کشاورزی به بیست روز

کاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌ های اقتصادی بخش کشاورزی به بیست روز

زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌ های  اقتصادی بخش کشاورزی به بیست روز کاهش یافت

 

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این جلسه با اشاره به پی‌گیری‌های این سازمان در مورد صدور مجوز واحدهای تولیدی، بیان کرد: در دوره جدید فعالیت این سازمان، زمان صدور مجوزها از متوسط صد و پنجاه روز به بیست روز کاهش یافته که براساس بند (۳) ماده (۲۷) برنامه ششم توسعه، مجوز و پروانه ساخت بنگاه ‌های اقتصادی بخش کشاورزی باید ظرف پانزده روز صادر گردد.

رمضان نژاد ادامه داد: در راستای اجرای این ماده قانونی و شفافیت در عملکرد دستگاه ‌ها در حوزه صدور مجوزها، زمان پاسخ‌دهی و استعلامات، شفاف‌سازی بطور کامل انجام و سهم هر دستگاه در این مورد مشخص شده است.

وی تصریح کرد: یکی از تکالیف مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی، پشتیبانی اجرایی و فنی از برنامه ‌ها و سیاست ‌های وزارت جهادکشاورزی است که نزدیک کردن میانگین‌ های عملکرد واحدهای تولیدی به میزان رکوردها و عملکرد‌های تولیدی نمونه استانی و ملی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در این دوره است که در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با اتحادیه ‌ها، تشکل ‌ها و تعاونی ‌های فعال بخش کشاورزی پی گیر تحقق آن هستیم.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی بعنوان یک سازمان دانشی و توسعه‌ا‌ی، درصدد است موجبات دانش بنیان شدن و بهره‌ور شدن واحدهای تولیدی را از طریق گسترش تعاملات سازنده و افزایش همگرایی ها و کاهش سایش ‌ها فراهم کند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سازمان نظام مهندسی بعنوان دروازه ورود سرمایه به بخش کشاورزی، سعی بر بهبود فضای کسب و کار و اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی در بخش کشاوری دارد.

در این جلسه، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران نیز اظهار داشت: برنامه ما ایجاد و توسعه تعاملات سازنده برای انجام برنامه‌ها و طرح‌ های مشترک در حوزه شیلات و آبزی‌پروری است.

کاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌ های اقتصادی بخش کشاورزی به بیست روز

عبدالحی ضمن قدردانی از اقدامات سازمان نظام مهندسی در مورد اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی، تصریح کرد: عمده مشکلات در حوزه آبزی‌پروری و شیلات به سازمان شیلات مربوط می ‌شود که پیگیر برطرف شدن مشکلات مربوطه هستیم.

عبدالحی بیان داشت: طرح‌ های توجیهی باید ساماندهی شده و براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، طرح ‌های ارزیابی فنی و اقتصادی تهیه شده توسط مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، برای صدور پروانه و اخذ تسهیلات کافی بوده و نیازی به ارزیابی مجدد طرح‌ ها نیست.

وی افزود: یکی از وظایف ما افزایش آگاهی تولیدکنندگان و توانمندسازی فعالان حوزه آبزی‌پروری است که باید در قالب برنامه‌های مشترک نسبت به موضوع اقدام گردد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه، مدیران کل شیلات و ریاست سازمان نظام مهندسی استانهای هرمزگان، گلستان، بوشهر و خوزستان مسائل و مشکلات مربوطه را بیان کردند که بعد از بحث و بررسی، راه‌کارهای مورد نظر ارائه گردید.

منبع: اقتصاد گردان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۹۸
761 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0