نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند نقش مهندسان مکانیک ساختمان در بخش بازرسی از سامانه های گاز

گره چالش های اجتماعی به دست مهندسان مکانیک باز می شود

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران حل چالش های مهم اجتماعی مانند بحران خشکسالی و کم آبی، آلاینده های صنعتی و فاضلاب خانگی و شهری، توسط مهندسان مکانیک فعال در بخش صنعت ساختمان برطرف می شود.

کد خبر: 961201001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ اسفند ۹۶ - ۱۲:۴۹ ب.ظ

پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی/یادداشت اختصاصی؛ به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران حل چالش های مهم اجتماعی مانند بحران خشکسالی و کم آبی، آلاینده های صنعتی و فاضلاب خانگی و شهری، توسط مهندسان مکانیک فعال در بخش صنعت ساختمان برطرف می شود.

گره چالش های اجتماعی به دست مهندسان مکانیک باز می شود

گره چالش های اجتماعی به دست مهندسان مکانیک باز می شود

گره چالش های اجتماعی به دست  مهندسان مکانیک باز می شود

 

جامعه مهندسی باید از تازه ترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در صنعت ساختمان سازی برای  رفع چالش های موجود در این بخش بهره برداری کند.

از سوی دیگر رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی معتقد است تداوم خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی زمینه‌ساز بروز چالش در اشتغال بخش کشاورزی است.

این چالش و نگرانی ها درخصوص کمبود آب در سال های اخیر متخصصان و مسئولان را در حوزه های مختلف درگیر کرده است.

بنابراین انتظار می رود مهندسان مکانیک با انتقال داده های فنی و مهندسی به روز در این زمینه، راه های برون رفت از این چالش های اجتماعی ملی را تببین و برای رفع این مشکلات بحث و تبادل نظر کنند .

جایگاه خدمات نطام مهندسی در حوزه ساختمان

جایگاه خطیر و مهم خدماتی که بخش های مختلف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه می کنند به لحاظ نوع و حجم فعالیت در حوزه ساختمان بر کسی پوشیده نیست.

نقش مهندسان مکانیک ساختمان در بخش بازرسی از سامانه های گاز در حالی  نمود پیدا می کند که اکنون فعالیت تخصصی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه بازرسی گاز باعث شده حجم زیادی از بار مالی از دوش دولت برداشته شود.

به گفته مسئولان هم اکنون حدود پنج هزار قلم محصولات ساختمانی در کشور وجود دارد، تنها کمتر از ۲۰۰ قلم در زمره محصولات استاندارد قرار می گیرد که چالش مهمی برای صنعت ساختمان محسوب می شود.

همه ما می دانیم در حوزه کنترل و نظارت چالش هایی وجود دارد که باید برطرف شود و  مصالح غیراستاندارد به عنوان یکی از چالش های صنعت ساختمان در کشور همواره مطرح بوده است.

گره چالش های اجتماعی به دست مهندسان مکانیک باز می شود

از سوی دیگرعمر مفید ساختمان ها کم است و در این زمینه مصالح غیر استاندارد عامل مهمی است، برای شناسایی محصولات استاندارد، مهندسان مکانیک نسبت به بقیه می توانند نقش پررنگ تری داشته باشند.

تضمین کیفیت با حضور مهندسان متخصص و متعهد

کارشناسان حوزه مهندسی معتقدند ظرفیت پرکاربرد و نقش آفرینی مهمی را که مهندسان مکانیک دارند، در دیگر رشته های چندگانه زیرمجموعه نظام مهندسی ساختمان وجود ندارد.

مهندسان مکانیک به دور از برخی نگاه های مادی، در حوزه های مسئولیت های اجتماعی خود از جمله برطرف کردن معضل دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی و شهری روش های خلاقانه ای را اجرا می کنند.

بی شک جامعه مهندسی کشور اثرگذارترین بخش در عمران و آبادی  کشور بوده و بر حسب وظیفه ملی و انسانی گام بردارند تا اعتماد عمومی جامعه هر روز نسبت به این مجموعه متخصص بیشتر شود.

اجرای سیستم هوشمند در ساختمان‌ها یکی از روش های مناسب و در راستای توسعه خدمات فنی مهندسی اس، شاید بتوان گفت اجرای تضمین کیفیت محقق نمی شود مگر با به کار گیری دانش و فناوری نوین با حضور مهندسان متخصص و متعهد در صنعت ساختمان.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۶
1265 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0