انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی رجبی خبر داد:

در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی دخالت نکنید

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: هیچ نهادی حق دخالت در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی را ندارد.

کد خبر: 960424002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ تیر ۹۶ - ۸:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: هیچ نهادی حق دخالت در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی را ندارد.در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی دخالت نکنید

در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی دخالت نکنید

در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی دخالت نکنید

در امور داخلی سازمانهای نظام مهندسی دخالت نکنید

حدودا ۲ سال قبل بود که وزیر راه و شهرسازی در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با صادر کردن ابلاغیه ای رسما وارد جزییات کارزار انتخابات نظام مهندسی شد. ابلاغیه ای که مهندسین دولتی یعنی کارکنان وزارت کشور، شهرداریها ، شوراهای شهر و… را از حضور در انتخابات هیئت مدیره سازمان نام مهندسی منع میکرد. این ابلاغیه محل بحث و اختلاف خیلی از عضوهای سازمان نظام مهندسی کشور قرار گرفت تا صدای بلند اعتراض مهندسین آسمان خراشها و… برای مدیران ساختمان شهید دادمان گوش خراش باشد.
بیحوصلگی و غرولند های مهندسین دولتی، کار را به دفتر اکبر ترکان رساند تا ریاست وقت شورای مرکزی نظام مهندسی کشور دخالت عباس آخوندی را تحمل نکند و با اعلام این که در این مورد سکوت قانون دیده نمیشود این ابلاغیه را غیرقانونی بخواند، هرچند مدیر کل تشکلات مهندسی وزیر راه بر قانونمند بودن و سکوت قانون اصرار میکرد. البته در این مجادله رحمانی فضلی وزیر کشور با نامه ای به عباس آخوندی خواستار تجدید نظر در این ابلاغیه گردید و هم چنین مهدی هاشمی(ریاسست کمیسیون عمران مجلس نهم) نیز به این بدعت روی خوش نشان نداد، با این حال عباس آخوندی گوشش بده کار اعتراضات نبود.

 


پس از این مجادله مدیران رده اول کشور که پیرامون دخالت وزارت راه و شهرسازی در امور یک صنف غیر دولتی روی داد، هرزگاهی صحبتهایی از دخالتهای دیگر این وزارتخانه و مدیرانش در سازمان نظام مهندسی بگوش میرسید. در جدیدترین مورد، دو مجمع اخیر سازمان نظام مهندسی استان تهران با دخالتهای اداره کل راه وشهرسازی تهران هم راه گردید به طوریکه به کلی خروجی این جلسات کارشناسی یعنی مصوبات آن باطل اعلام گردیده است.
در همین رابطه فرج الله رجبی، درمورد دخالتهای ادارات کل راه و شهرسازی استانها در امور داخلی و اجرایی سازمانهای نظام مهندسی گفت: مجمع عمومی تشکیل میشود تا در حوزه اختیاراتش برای رفع مسائل و بهبود امور تصمیم گیرد و نه تنها وزارت راه و شهرسازی بلکه خود ما هم نمیتوانیم در این امور دخالت کنیم.
رجبی تاکید کرد: اکنون ما بدنبال تفکیک مسائل درون سازمانی که درحیطه اختیارات مجامع سازمانهاست، هستیم.
وی هم چنین ادامه داد: اگر تشکیل مجمع طبق قانون باشد ، تصمیماتش طبق قانون الزامی است ولی یک بخشهایی که بمسائل حاکمیتی مربوط میشود، وزارت راه و شهرسازی هم اجازه اظهار نظر و نظارت دارد لذا ما باید بگونه ای وظایف را تفکیک کنیم که هم استقلال حقوق سازمانها حفظ گردد و نیز بتوانیم وظیفه نظارتی را انجام دهیم.
منبع : ایسکانیوز

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۶
1307 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0