تفاهم‌نامه شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان

تفاهم‌نامه شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان

تفاهم‌نامه شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان ، با هدف افزایش حمایت‌ از شرکت‌ های کشاورزی و منابع طبیعی استان امضا شد

کد خبر: 000131001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ فروردین ۰۰ - ۹:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان ، با هدف افزایش حمایت‌ از شرکت‌ های کشاورزی و منابع طبیعی استان امضا شد

تفاهم‌نامه شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان

تفاهم‌نامه شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان
شهرک علمی تحقیقاتی و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تفاهم‌نامه امضا کردند
تفاهم‌نامه همکاری بین شهرک علمی، تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با هدف افزایش حمایت‌ از شرکت‌ های کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد گردید.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌ های موجود، افزایش تعامل دوجانبه و اجرای سیاست‌ های کلی کشور در راه توسعه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان فنی شرکت‌های دانش‌بنیان امضا گردید.
جعفر قیصری ادامه داد: گسترش فعالیت‌ های علمی و تحقیقاتی و تسهیل و تقویت اشاعه دانش و دستاوردهای شرکت‌ های فناور در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌ زیست، از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.
قیصری، حمایت از ایده‌های نو و فناورانه و ایجاد بستر معرفی و اجرایی شدن دستاوردهای شرکت ‌های دانش‌بنیان منابع طبیعی و محیط‌زیست، استفاده بهینه از توانایی‌ علمی، فنی و پژوهشی دوطرف و همکاری در زمینه شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌ های بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌ زیست، برگزاری همایش ‌ها، بازدیدها و رویدادهای علمی برای کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست و ارائه خدمات متقابل آموزشی و پژوهشی را از دیگر موضوع‌های مهم تفاهمنامه یاد شده اعلام کرد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان اولین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، فعالیت خود را از سال هشتاد با هدف حمایت و هدایت شرکت ‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان شروع کرد.
اکنون بیش از پانصد و‌ چهل شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در این شهرک مستقر هستند.
شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به ‌عنوان یک مرکز شناخته شده در منطقه و دنیا، تاثیر بسزایی در تعاملات بین‌المللی دارد.
«ایرنیا بوکووا» مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) در سال نود و سه، از این مجموعه بازدید کرد و پس از آن در پیامی خطاب به استاندار اصفهان، کارآفرینی زنان و جوانان ایرانی را در عرصه علم و فناوری ستود و شاهد مثال و نمونه عالی آن را شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که از آن بازدید کرده بود، توصیف کرد.
این شهرک دارای ۳ پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، ۵# مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در پانصد و بیست هکتار است.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان نیز تاکنون با صدور مجوز فعالیت یک‌صد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان، موجب اشتغال دستکم چهارصد و ده نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با رویکرد خوداتکایی و دانش مُزدمحوری شده است.
اصفهان با برخورداری از دوازده درصد از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کل کشور، از رتبه برتر صدور و سازماندهی این مراکز در بین سایر استان‌ها برخوردار است.
این استان ۱۰.۷ میلیون هکتار زمین دارد که حدود پنج درصد آن یعنی پانصد و چهل و شش هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است و در زمان حاضر از ۵۴۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی آن فقط حدود سی و پنج درصد معادل صد و نود و هفت هزار هکتار زیر کشت می‌رود.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ فروردین ۰۰
556 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0