تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 عضو هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان تهران

ضرورت مقاوم سازي دانشگاههاي با عمر بيش از بیست سال/دولت بايد در زمينه مقاوم‌ سازي دانشگاه‌ ها وارد شود

عضو هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان تهران در مورد فرسودگي ساختمان دانشگاه‌ هاي تهران بیان کرد: دانشگاه‌ هايي که قبل از سال هفتاد احداث شده‌ اند، مقاوم سازي لرزه ‌اي ندارند و در اين زمينه دولت بايد وارد شود.

کد خبر: 960717005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۹۶ - ۱۰:۵۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان تهران در مورد فرسودگي ساختمان دانشگاه‌ هاي تهران بیان کرد: دانشگاه‌ هايي که قبل از سال هفتاد احداث شده‌ اند، مقاوم سازي لرزه ‌اي ندارند و در اين زمينه دولت بايد وارد شود.ضرورت مقاوم سازي دانشگاههاي با عمر بيش از بیست سال

ضرورت مقاوم سازي دانشگاههاي با عمر بيش از بیست سال

ضرورت مقاوم سازي دانشگاههاي با عمر بيش از بیست سال

ضرورت مقاوم سازي دانشگاههاي با عمر بيش  از بیست سال/دولت بايد در زمينه مقاوم‌ سازي دانشگاه‌ ها وارد شود

حمزه شکيب، در مورد فرسودگي ساختمان‌ هاي دانشگاه‌ هاي استان تهران، ادامه داد: ساختمان ‌هايي که عموما پیش از سال هفتاد و سه احداث شده است، يا طراحي لرزه ‌اي ندارند يا با دانشي که در آن زمان وجود داشت، طراحي و ساخت آن‌ ها مطلوب و قابل قبول نيست.
شکیب با بیان اين که اين ساختمان ‌ها در برابر زلزله مقاومت لازم را ندارند، افزود: در قدم نخست بايد ارزيابي آسيب‌ پذيري بصورت کيفي انجام گردد تا بتوان وضعيت و ميزان آسيب ‌پذيري تمامی اين دانشگاه ‌ها را مشخص کرد.
شکیب در ادامه گفت: بايد وضعيت ميزان آسيب ‌پذيري تعيين تکليف گردد تا طبق اعتبار و بودجه ‌اي که دارد بتوان نسبت به مقاوم سازي اين ساختمان ‌ها اقدام کرد.
عضو هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان تهران با اشاره به اين که ساختمان‌ هايي که پیش از سال هفتاد ساخته شده است، مشکلات اساسي دارند، تصریح کرد: شهرداري نمي‌ تواند در اين زمينه کمکي انجام دهد، چرا که اين ساختمان ‌ها دولتي هستند و دولت بايد در زمينه احيا و بازسازي اين دانشگاه ‌ها ورود کند.
شکیب خاطر نشان کرد: تا آن جايي که من اطلاع دارم اين ساختمان‌ ها در شهرداري پرونده هم ندارند و بايد سازمان مديريت و برنامه ‌ريزي بعنوان کانون اصلي در دانشگاه ‌هاي فرسوده حضور يابد تا اعتبار و برنامه مقاوم سازي را تنظيم کند.

ضرورت مقاوم سازي دانشگاههاي با عمر بيش از بیست سال


وی تاکید کرد: دانشگاه‌ ها بايد با وزارت علوم و تحقيقات، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور، برنامه اعتبارات را مشخص کنند و در قدم بعدي مقاوم ‌‎سازي ساختمان دانشگاه‌ ها را به مهندسین و مشاوراني که در اين زمينه تجربه دارند، واگذار کنند.
به گفته وی، مقدمات مقاوم سازي دانشگاه ‌ها و ساختمان‌ هاي مهم در سال هشتاد فراهم شد و در سال هشتاد و دو نيز مقاوم سازي ساختمان مخابرات انجام شد که به يک باره ارزيابي و مقاوم‌ سازي ساختمان‌ هاي فرسوده متوقف گردید، ولی لازم است که دانشگاه‌ ها بعنوان مکاني که تمرکز افراد را در خود دارد، مقاوم سازي گردند که در اين زمينه نيز دولت بايد ورود پيدا کند.
منبع : خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۶
756 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0