عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان

عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان

عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان ، تا چند سال پیش تنها ساختمان‌ های بالای دو هزار متر، شناسنامه فنی ملکی داشتند

کد خبر: 990911001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹ - ۹:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان ، تا چند سال پیش تنها ساختمان‌ های بالای دو هزار متر، شناسنامه فنی ملکی داشتند

عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان

عدم صدور پایان کار برای ساختمان های بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: صدور پایان کار بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان صادر نمی گردد
سعید سعیدیان تصریح کرد: تا چند سال پیش تنها ساختمان‌ های بالای دو هزار متر، شناسنامه فنی ملکی داشتند ولی کم کم، به سمتی می رویم که همه ساختمان ‌ها دارای شناسنامه شوند.
وی، در مورد علل اجرایی نشدن کامل شناسنامه فنی ملکی ساختمان در کشور بیان کرد: به تازگی شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده و در نظر داریم شرایط را برای برخوردار شدن همه ساختمان ‌ها فراهم کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این شناسنامه سندی است که مشخصات ساختمان، مشخصات افرادی که در فرایند ساخت آن حضور داشتند و بخشهای تاثیرگذار در ساخت را در بر دارد. چند سالی است که وارد این موضوع شده ایم ولی در بحث مجری خیلی عملیاتی نبوده است. بر اساس قانون سازمان نظام مهندسی مسئول اجرایی این شناسنامه وزارت راه و شهرسازی است.
وی اظهار داشت: تا چند سال پیش تنها ساختمان های بالای دو هزار متر، شناسنامه فنی ملکی داشتند ولی کم کم، به سمتی می رویم که همه ساختمان ها دارای شناسنامه شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: الزام قانون این است که همه ساختمان ها، شناسنامه فنی داشته باشند اما صدور شناسنامه برای ساختمانهایی که قبلا ساخته شده اند، امکان پذیر نیست.
وی افزود: یکی از علل اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی این است که تمام عوامل موثر در ساخت یک ساختمان ثبت و ضبط گردد، تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانیم با عوامل مقصر برخورد قانونی کنیم.
وی ادامه داد: ما در شهر تهران سازنده‌های خوبی داریم، اما به علت اینکه پروانه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی را ندارند از نظر قانونی می‌ توان گفت این افراد صلاحیت ندارند و امکان ثبت نام آن‌ها در اطلاعات شناسنامه فنی ملکی ساختمان وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات که با شهرداری داریم این است که پایان کار بدون شناسنامه صادر می شد به تازگی تفاهم‌نامه ای در این مورد، امضا شده است تا مشکل برطرف گردد.
منبع: تاسیسات نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۹
460 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0