عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز

عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز

عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز ، این اراده در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا با تشکیل ستاد صنعتی سازی، عقب ماندگی ساخت و ساز را جبران کند

کد خبر: 990829001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ آبان ۹۹ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز ، این اراده در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا با تشکیل ستاد صنعتی سازی، عقب ماندگی ساخت و ساز را جبران کند

عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز

عقب بودن ایران در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:
سه نسل در ساخت و ساز از دنیا عقب هستیم
احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: در حالی که دنیا در نسل ششم ساخت و ساز قرار دارد ما در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز، سه نسل عقب هستیم.
وی در جلسه خبری، به موضوع اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ساختمان که مربوط به نگه‌داری و تعمیر ساختمان است اشاره کرد و گفت: این عقب ماندگی برطرف نمی ‌شود مگر آن که متصدی مسکن وزارت راه و شهرسازی و متصدی ساختمان یعنی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، همراه و هم عرض شوند.
خرم ادامه داد: این اراده در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا با تشکیل ستاد صنعتی سازی، عقب ماندگی ساخت و ساز را جبران کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر کم‌تر از پنج درصد، صنعتی سازی در کشور انجام می‌ شود در حالی که هم اکنون باید حداقل ۴۰ درصد صنعتی سازی داشته باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به وجود پانصد و پنجاه هزار عضو رسمی نظام مهندسی ساختمان در کشور عنوان کرد: بیش از شصت درصد مهندسان یا مشاغل غیر مرتبط کار می‌ کنند یا بیکارند و یا راننده اسنپ هستند.
وی خاطر نشان کرد: باید برای فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی که در اسنپ کار می ‌کند فکری کرد ضمن این که سال‌هاست بهره برداری، نگهداری، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی ساختمان‌های بزرگ را فراموش کرده ایم.
خرم گفت: با تشکیل ستاد صنعتی سازی برای هوشمند سازی و ساختمان سبز، برای فارغ التحصیلان صنعت ساختمان و مهندسان شغل ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: هم اکنون حدود ده میلیون واحد مسکونی در کشور که نیازمند نگه‌داری هستند، وجود دارد، با توجه به این موضوع، برای دویست هزار نفر از مهندسان بیکار، شغل خواهد شد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۹۹
541 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0