وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی

وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی

وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی ، ایجاد وحدت رویه در انجام امور و جلوگیری از عملکرد جزیره‎ای است

کد خبر: 990817003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ آبان ۹۹ - ۸:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی ، ایجاد وحدت رویه در انجام امور و جلوگیری از عملکرد جزیره‎ای است

وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی

وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی
ایجاد وحدت رویه وظیفه اصلی شورای نظارت است
وظیفه اصلی شورای نظارت بر عملکرد استان‌ های نظام مهندسی شورای مرکزی، ایجاد وحدت رویه در انجام امور و جلوگیری از عملکرد جزیره‎ای است.
اعضای شورای نظارت بر عملکرد استان‌ ها بازدید میدانی خود را با بازدید از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین شروع کردند. در این بازدید که با هدف مستندسازی تجارب و ایجاد وحدت رویه در امور سازمان ‌ها صورت گرفت، کلیه بخش‌ های سازمان رصد و روند پی‌گیری امور در آن ها احصا و مورد بررسی قرار گرفت.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نشست اعضای این شورا با هیات مدیره سازمان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای نظارت بر عملکرد استان‌ ها و دقت نظر ایشان در بررسی امور اظهار امیدواری کرد: با نظرات و پیشنهادات ارزنده این شورا بتوانیم گام ‌های موثری در ارتقا جایگاه مهندسین و خدمات مهندسی در سطح کشور داشته باشیم.
مجابی گفت: اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان نماینده در واحدهای سازمان نقش نظارتی داشته و ضمن رصد همه فرآیندها، نظرات پیشنهادی خود را در راستای بهبود عملکرد امور در نشست هیات مدیره مطرح می ‌کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در سال گذشته، ادامه داد: نمایشگاه صنعت ساختمان بصورت کاملا تخصصی و فارغ از هر گونه موضوعات حاشیه‌ای و غیر مرتبط برگزار گردید و رضایت‌مندی بازدیدکنندگان و غرفه‌داران را نیز بهمراه داشت و برگزاری آن گامی مثبت در راستای تثبیت جایگاه سازمان بود چرا که سازمان بعنوان پل واسط بین تولیدکنندگان مصالح و بازار مصرف می ‌تواند در بحث تکنولوژی ‌های روز و مصالح سازگار محیط زیست نقش آفرینی کند.
وی افزود: در برخی موارد در بخش اختیارات و ظوابطی که در قانون دیده شده متاسفانه هنوز به جایگاه درست نرسیده‌ایم بطور مثال در بخش آسانسور علی رغم همه تلاش‌ هایی که صورت گرفت و نتایجی که حاصل گردید به علت عدم همکاری مجموعه شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برخی استان‌ ها، بحث صدور پایان کار منوط به تاییدیه آسانسور توسط نظام مهندسی ابتر ماند و صدور تاییدیه آسانسور مجدد به اداره کل استاندارد واگذار گردید. اخیرا برای موتورخانه ‌ها نیز تعدادی شرکت در کل کشور اعلام و به استان ‌ها الزام شده که حتما از ظرفیت این شرکت‌ ها استفاده گردد که این شرکت‌ ها با تحمیل هزینه علاوه بر بازرسی، کارهای تعمیرات نیز انجام میدهند که این مغایر با قانون است و در این موارد شورای مرکزی می ‌تواند بسیار مثبت عمل کند و این حقوق را به سازمان نظام مهندسی ساختمان بازگرداند.
مجابی تصریح کرد: هم‌چنین شورای مرکزی در مباحث هماهنگی بین استان‌ ها و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع، شناسه ملی، مشکلات بیمه و ارزش افزوده و … می ‌تواند ورود کرده و موثر واقع گردد.
در ادامه مجتبی‌زاده، عضو شورای مرکزی در این بازدید استفاده از تجارب دیگر استان‌ ها را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: تجارب استان ‌های مختلف می‌بایست مستندسازی شده و در اختیار دیگر سازمان ‌ها قرار گیرد و بدون شک اگر زودتر به این مهم پرداخته بودیم، امروز شاهد پیشرفت ‌های چشم‌گیری در سازمان ‌های سطح کشور بودیم.
مجتبی زاده افزود: متاسفانه اکنون برای یک موضوع خاص روش ‌های مختلفی اعمال می ‌شود که امید است بتوانیم با استناد به تجارب سایر استان ‌ها و جمع‌بندی آنها به یک وحدت رویه برسیم.
عضو شورای نظارت بر عملکرد استان‌ها گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یکی از موفق‌ترین سازمان‌ های سطح کشور است و در مواردی چون بخش ‌های تاسیسات، آموزش و غیره توفیقات خوبی داشته است.
نوری، عضو دیگر شورای نظارت بر عملکرد استان ‌های نظام مهندسی شورای مرکزی عملکرد جزیره‌ای سازمان ‌ها را مشکل بزرگی دانست و گفت: متاسفانه در استان‌ های مختلف و حتی شهرستان ‌های یک استان برای هر موردی، راه‌کارهای مختلفی اجرا می‌ شود که باید تلاش کنیم تا با بررسی دقیق روند اجرایی امور در استان ‌های مختلف به یک وحدت رویه مشخص برسیم.
نوری گفت: استفاده از تجارب سایر استان‌ ها و ایجاد وحدت رویه با حذف مراحل اضافی و جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه سبب کارآمدی بیشتر سازمان ‌ها خواهد شد.
آدم‌نوه‌سی، از دیگر اعضای این شورا علت اصلی عملکرد جزیره‌ای سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان را ناشی از عوامل برون سازمانی دانست و افزود: هر سازمانی بر حسب نوع ارتباط با روسای سایر دستگاه ‌ها، عملکرد و روش متفاوتی دارد و گرچه نظام مهندسی ساختمان یک سازمان مردم نهاد است، ولی در واقع یک سازمان شبه دولتی است و بخش‌نامه‌های وارده اختیارات مدیران در تصمیم‌گیری ‌های مختلف را سلب می‌ کند.
آدم نوه سی گفت: وفاق و همدلی میان اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین و نیز کارکنان از نکات مثبتی است که باعث عملکرد خوب و رو به رشد این سازمان شده است.
لا م به ذکر است اعضای شورای نظارت در این سفر از پروژه در حال اجرای پنجم اسفند و دفترنمایندگی سازمان در شهر الوند بازدید بعمل آوردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۹۹
654 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0