افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی

افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی

افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی ، همراه شده است. 85 درصد صنعت استان، خارج از شهرستان خدابنده است و همین موضوع سبب شده که موضوع بیکاری در این شهرستان بیداد کند

کد خبر: 990720006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹ - ۸:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی ، همراه شده است. ۸۵ درصد صنعت استان، خارج از شهرستان خدابنده است و همین موضوع سبب شده که موضوع بیکاری در این شهرستان بیداد کند

افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی

افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با افزایش تعرفه سازمان نظام مهندسی
نماینده شورای اسلامی شهر سهرورد بیان کرد:
افزایش تعرفه نظام مهندسی باعث ساخت و ساز غیرمجاز شده است
عضو شورای اسلامی استان زنجان اظهار داشت: افزایش تعرفه نظام مهندسی سبب ساخت و سازهای غیرمجاز شده است.
جلال محمدی گفت: در قانون اساسی، جایگاه شوراهای اسلامی بسیار مهم شمرده شده است اما از نگاه دولتی‌ ها و مجلسی ‌ها این موضوع بگونه‌ای دیگر و از نگاه مردم نیز متفاوت است، یعنی مردم برای حل مشکلات خود، بیشتر به شوراهای اسلامی مراجعه می ‌کنند.
محمدی با اشاره به این که انتظار امروز ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که جایگاه شوراهای اسلامی را در خانه ملت پررنگ کنند، عنوان داشت: انتظار داریم در این زمینه عملکرد متفاوت ‌تری از نمایندگان مجلس نسبت به دوره قبلی شاهد باشیم.
وی با یادآوری این که در گذشته به عینه شاهد این موضوع بوده‌ایم که جایگاه شوراها آن‌ طور که باید نهادینه نشده است، اظهار داشت: با این وجود، خود متولیان به جایگاه شوراهای اسلامی احترام می ‌گذاشتند اما متاسفانه به جایگاه شورا رفته‌رفته کم‌توجهی شد، این در حالی است که هدف، تمرکززدایی قدرت و واگذاری امور به مردم بوده است که نادیده گرفته می‌ شود.
عضو شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به این که شهرستان خدابنده با ۴ بخش از استان متمایز است و دارای ۷ شهر بوده و سیصد روستا را نیز در دل خود جای داده است، عنوان داشت: در کل استان چنین آماری را نداریم، این در حالی است که دنیا طبق آمار و ارقام اداره می ‌شود و برنامه ریزیهای توسعه ای در این راستا محقق می گردد.
محمدی تصریح کرد: هشتاد و پنج درصد صنعت استان، خارج از شهرستان خدابنده است و همین موضوع سبب شده که موضوع بیکاری در این شهرستان بیداد کند، بهمین خاطر نخستین خواسته مردم این شهرستان این است که جوانان این منطقه بیکار هستند و بی‌تردید موضوع بیکاری همواره با آسیب ‌های مختلف اجتماعی نیز همراه بوده است.
عضو شورای اسلامی استان زنجان در ادامه با عنوان این که در حال حاضر و بعد از جدا شدن قزوین از زنجان، شصت درصد گندم استان زنجان را شهرستان خدابنده تولید می ‌کند، ادامه داد: متاسفانه این منطقه از داشتن صنایع تبدیلی محروم است و امیدوار هستیم با حضور پررنگ بخش خصوصی در این زمینه، شاهد کم‌رنگ شدن بیکاری در شهرستان خدابنده باشیم.
وی با اشاره به این که بحث طرح اقدام ملی مسکن، طرح بسیار خوبی است که دولت آن را ابلاغ کرده است، اظهار داشت: متاسفانه احساس ما این است که در استان زنجان اقدام جدی برای حل مشکلات پیرامون این طرح وجود ندارد، این در حالی است که باید از این فرصت به نحو مطلوب برای خانه‌دار کردن افرادی که متقاضیان واقعی مسکن هستند، استفاده کرد.
محمدی، بالا بودن تعرفه نظام مهندسی را یکی از دغدغه‌های امروز دانست و افزود: اگر می ‌خواهیم ساخت و سازهای مجاز در شهرهای استان اتفاق بیافتد، باید زیرساخت ‌های لازم را در این زمینه ایجاد کنیم، این در حالی است که تعرفه نظام مهندسی نسبت به سال‌های نود و هفت و نود و هشت حدود هشتاد و پنج درصد افزایش پیدا کرده است و همین امر سبب شده که ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان‌ ها اتفاق بیافتد.
محمدی با اشاره به این که این شهر در مسیر گردشگری قرار دارد، گفت: باید کمک کنیم تا در صنعت گردشگری نیز این شهرستان خدابنده و شهر سهرود حرف ‌هایی برای گفتن داشته باشد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مهر ۹۹
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0