تفاهم‌نامه 3 جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان تفاهم‌نامه 3 جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان

تفاهم‌نامه ۳ جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان

تفاهم‌نامه 3 جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان ، با اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری گرگان بمنظور رعایت مقررات ملی ساختمان و رفع مغایرت ‌های احتمالی بین نقشه ‌های تفکیکی منعقد شد

کد خبر: 990621004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ شهریور ۹۹ - ۱۰:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه ۳ جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان ، با اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری گرگان بمنظور رعایت مقررات ملی ساختمان و رفع مغایرت ‌های احتمالی بین نقشه ‌های تفکیکی منعقد شد

تفاهم‌نامه ۳ جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان

تفاهم‌نامه 3 جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در استان گلستان
تفاهم‌نامه ۳ جانبه برای رعایت مقررات ملی ساختمان در گلستان/تعرفه‌ های خدمات مهندسی افزایش یافت
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه با اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری گرگان بمنظور رعایت مقررات ملی ساختمان و رفع مغایرت ‌های احتمالی بین نقشه ‌های تفکیکی خبر داد.
محمدابراهیم‌پور گفت: بمنظور رعایت مقررات ملی ساختمان و رفع مغایرت ‌های احتمالی بین نقشه ‌های تفکیکی تهیه شده توسط مهندسان نقشه‌بردار، تفاهم نامه ۳ جانبه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری گرگان منعقد گردید.
ابراهیم پور ادامه داد: با توجه به سابقه تعاملات موجود بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری ‌ها در تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان از شهریور سال نود تاکنون و در راستای رعایت مقررات ملی ساختمان، تاکید بیشتر و رفع مغایرت ‌های احتمالی بین نقشه ‌های تفکیکی تهیه شده توسط مهندسان نقشه‌بردار ذی صلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان با مفاد پایان کارهای صادره از سوی شهرداری، این تفاهم نامه منعقد گردد
وی تصریح کرد: در بخش آموزش نقشه‌برداران از استان‌ های ‌پیشرو هستیم و این تفاهم‌نامه آغازی برای تعامل بیشتر و سازنده این ۳ ارگان خواهد بود، امیدوار هستیم با اجرایی شدن این تفاهم نامه معضلاتی از جمله پارکینگ مزاحم برطرف و اشتباهات صدور پایان کار توسط نقشه‌برداران در صدور نقشه‌های تفکیکی به حداقل برسد.
ابراهیم پور ادامه داد: بعد از اجرایی شدن این تفاهم نامه، شهرداری گرگان متقاضیان اخذ گواهی پایان کار را به سازمان نظام مهندسی ساختمان هدایت می ‌کند و سازمان هم شرایط را جهت ارائه خدمات و تهیه نقشه قبل از صدور پایان کار توسط مهندسان نقشه بردار ذی صلاح و طبق شیوه نامه فراهم خواهد کرد.
وی گفت: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گرگان هم طبق گواهی پایان کار صادره و نقشه ارسالی از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان، منطبق بر شیوه نامه و مطابق مقررات اقدام به تفکیک ملک می ‌کند.
وی گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه الکترونیک نظام مهندسی ساختمان گلستان، از این پس با همکاری این ۳ ارگان، مقدمات اجرای تمامی مراحل و فرآیند فوق بصورت الکترونیکی انجام می ‌گردد.
به گفته ابراهیم پور، با برقراری ارتباط مورد نظر، مراجعه ارباب رجوع، فرآیند چاپ نقشه ‌های تفکیکی و لوح فشرده نقشه ‌ها حذف می‌ گردد که این مهم علاوه بر کم کردن زمان انجام کار، از تخلفات و مشکلات احتمالی آتی هم جلوگیری خواهد کرد.
وی در مورد ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی گفت: مبانی قیمت‌گذاری خدمات مهندسی را وزارت راه و شهر سازی اعلام می ‌کند که طبق این مبانی قیمت ‌ها در استان ‌ها تثبیت می‌ گردد، هم‌چنین کمیته ۴ نفره استانی می ‌توانند تا بیست و پنج درصد این قیمت‌ها را افزایش و یا کاهش دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تصریح کرد: براساس نامه مورخ هجدهم مردادماه امسال وزیر راه و شهرسازی مبنی بر فوریت در ابلاغ تعرفه سال نود و نه و با توجه به تورم کشور و ضرورت توجه به موضوع معیشت اعضای سازمان، ابلاغ تعرفه برای جامعه مهندسی از دغدغه‌های مهم اعضای هیئت مدیره بوده است و با تلاش و پیگیری‌ های فراوان در روز دوازدهم شهریور جلسه کمیته ۴ نفره استان با حضور همه اعضا تشکیل و تعرفه سال نود و نه مصوب گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در مورد تفاوت تعرفه ابلاغی امسال با سال گذشته، گفت: تعرفه امسال علاوه بر افزایش چشمگیر، برای اولین بار در استان در بیشتر گروه ‌های ساختمانی برابر تعرفه ابلاغی شورای مرکزی بوده و امیدوار هستم بتوانیم در جهت خدمت به جامعه فرهیخته مهندسی گامی موثر برداریم.
وی افزود: با تلاش، پی‌گیری و همراهی اعضای هیئت مدیره و برگزاری نشست های متعدد کارشناسی ذیل کمیته ۴ نفره استان توانستیم برای اولین بار تعرفه در بیشتر گروه ‌ها برابر تعرفه ابلاغی شورای مرکزی را ابلاغ کنیم.
ابراهیم پور با عنوان این که تلاش ما واقعی شدن نرخ تعرفه خدمات مهندسی در استان است، عنوان کرد: با راه اندازی سامانه سازمان الکترونیک و تغییر نحوه ارجاع کار، ضمن ایجاد شفافیت در بخش مالی، کمک شایانی برای مهندسان عضو سازمان است. اعطای تسهیلات وام قرض الحسنه و فعال کردن خدمات کمیته رفاهی، فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات ویژه به مهندسان می‌تواند کمک بزرگی به مهندسان باشد.
وی گفت: هر چند شیوع ویروس کرونا و شرایط بوجود آمده بسیاری از برنامه ‌های در دست اجرای سازمان را دست‌خوش تغییر کرد ولی مسیر خدمت رسانی به جامعه مهندسی استان در هیچ حالتی نباید متوقف گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: از همه مهندسان دارای صلاحیت تقاضا می‌ کنم ضمن ارتقای کیفیت خدمات خود، همکاری و همراهی لازم را بمنظور اجرایی کردن تعرفه با سازمان استان بعمل آورند تا شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان و اجرایی شدن کامل مقررات ملی ساختمان باشیم و نتیجه آن رضایت‌مندی مردم و ارباب رجوع از کیفیت کار باشد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۹۹
620 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0