افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی

افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی

افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی ، در 3 ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال نود و هشت و متراژ طراحی نقشه نیز تا هفتاد و یک درصد افزایش داشته است

کد خبر: 990511008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ - ۵:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی ، در ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال نود و هشت و متراژ طراحی نقشه نیز تا هفتاد و یک درصد افزایش داشته است

افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی

افزایش پنجاه و سه درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان در استان خراسان شمالی

افزایش پنجاه و سه درصدی تهیه نقشه در استان/ گرایش به مرتفع سازی پس از افزایش قیمت مسکن
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی بیان داشت: افزایش پنجاه و سه درصدی تهیه نقشه در استان/ گرایش به مرتفع سازی پس از افزایش قیمت مسکن
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی تعداد دستور تهیه نقشه ساختمان در ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال نود و هشت تا پنجاه و سه درصد و متراژ طراحی نقشه نیز تا هفتاد و یک درصد افزایش داشته است.
علی اکبر رمضانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، بیان کرد: در خراسان شمالی طی سال نود و هفت، دو هزار و هشتصد و چهل و سه دستور تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستانها ارجاع شدند که بابت صدور این تعداد دستور تهیه نقشه یک میلیون و نه هزار و هفتصد و هشتاد و شش متر مربع نقشه ساختمان طراحی گردید.
وی افزود: در سال نود و هفت، از یک میلیون و نه هزار و هفتصد و هشتاد و شش متر مربع نقشه ساختمان طراحی شده، هفتصد و دو هزار و نهصد و نه متر مربع برای شهر بجنورد، صد و چهل و چهار هزار و نهصد و یازده متر مربع برای شهر شیروان، هشتاد و شش هزار و یازده متر مربع برای شهر اسفراین، چهل هزار و ششصد و هفت متر مربع برای شهر آشخانه، شانزده هزار و چهار متر مربع برای شهر جاجرم، یازده هزار و هفتصد و هفتاد و چهار متر مربع برای شهر فاروج و هفت هزار و پانصد و هفتاد متر مربع برای شهر گرمه طراحی شدند.
رمضانی در ادامه بیان داشت: در خراسان شمالی طی سال نود و هشت نیز دو هزار و ششصد و هفتاد و نه دستور تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان ها ارجاع شدند که بابت صدور این تعداد دستور تهیه نقشه تقاضا شده یک میلیون و بیست و چهار هزار و هشتصد و بیست و شش متر مربع نقشه ساختمانی طراحی گردید.
به گفته رمضانی، در سال نود و هشت، از یک میلیون و بیست و چهار هزار و هشتصد و بیست و شش متر مربع نقشه ساختمانی طراحی شده، هفتصد و شانزده هزار و هشتصد و نود و هشت متر مربع آن برای شهر بجنورد، صد و سی و شش هزار و هشتصد و بیست و سه متر مربع آن برای شهر شیروان، هشتاد و پنج هزار و پانصد و نود و سه متر مربع آن برای شهر اسفراین، ده هزار و پانزده متر مربع آن برای شهر گرمه، چهارده هزار و دویست و بیست متر مربع آن برای شهر جاجرم، چهل و دو هزار و چهارصد و سی و پنج متر مربع آن برای شهر آشخانه و هجده هزار و هشتصد و سی و سه متر مربع آن برای شهر فاروج طراحی شدند.
رئیس سازمان استان، هم‌چنین اظهار داشت: در استان طی ۳ ماهه نخست امسال نیز تعداد هفتصد و هشتاد و شش دستور تهیه نقشه به مساحت سیصد و بیست و شش هزار و پانصد و بیست متر مربع به سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستانها ارسال شدند که این نقشه ها طراحی گردید.
رمضانی در ادامه گفت: در استان تعداد دستور تهیه نقشه در سال نود و هشت در مقایسه با سال نود و هفت تا ۶ درصد کاهش داشته در حالی که تقاضای سطح متراژ طراحی نقشه در سال نود و هشت، در مقایسه با سال نود و هفت تا یک و نیم درصد افزایش داشته است.
وی هم‌چنین افزود: در ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با ۳ ماهه نخست سال نود و هشت، نیز تعداد دستور تهیه نقشه تا پنجاه و سه درصد و متراژ طراحی نقشه نیز تا هفتاد و یک درصد افزایش داشت.
این مسئول گفت: در استان از سال نود و هفت، تا به کنون به تناسب افزایش قیمت زمین و قیمت واحدهای مسکونی حداکثر قابلیت استفاده از زمین برای ساخت و ساز مورد بهره برداری قرار گرفته و میل به احداث ساختمان با تعداد طبقات بیشتر ( مرتفع سازی ) افزایش یافته است.
رمضانی، در پایان در مورد توجه به الگوهای نماسازی ساختمانهای مسکونی شهری و تاثیر آن بر نما و منظر شهری نیز گفت: تعریف و گرداوری ضوابط یک‌پارچه و شفاف در این زمینه نیز بسیار مهم است در حالی که تا به کنون توجه و اهمیت به نماسازی یک‌پارچه در ساختمانهای مسکونی تولید شده فقط در بخشهایی از گلستان شهر و پروژه های مسکن مهر لحاظ گردید.
وی بر ضرورت تهیه طرح های بالادستی در زمینه نماسازی ساختمانهای مسکونی تاکید کرد و افزود: در صورتی که طرحهای بالادستی تهیه و ملاک عمل مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها قرار گیرند وضعیت بخش بصری ساختمان سازیها و منظر شهرها نیز متحول خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ادامه داد: البته منظر شهری بعنوان فاکتوری بسیار مهم در طرح جامع گردش‌گری کشور باید ملاک عمل قرار گیرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۹
401 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0